Högberga Gård deltar i Earth Hour 2010

Lördagen den 27 mars kl 20.30 i år genomförs Earth Hour – världens största globala klimatmanifestation. Genom att släcka ljuset under en timme beräknas omkring en miljard människor ge världens makthavare en kraftfull signal om att ta klimatfrågan på allvar. Högberga Gård på Lidingö är ett av de företag som stöttar initiativet.

– För oss är det en självklarhet, både som företag och som individer, att ta ansvar för framtiden på jorden. Att vara delaktig i Earth Hour är ett sätt att manifestera detta. Om man så bara kan påverka en enda person att tänka mer på miljön så har vi lyckats, säger Johan Hjort, vd på Högberga Gård.

Den Svanenmärkta konferensanläggningen på Lidingö har tillsatt en miljögrupp som arbetar mycket aktivt med miljöfrågorna i företaget. Och nu ser man fram emot att manifestera klimatfrågan under Earth Hour.

- Ja, alla på företaget är engagerade i miljöfrågan. Det kommer att synas när vi släcker ner den 27 mars, när elektrisk belysning byts mot stearinljus. Jag hoppas att många hotell- och konferensanläggningar gör samma sak, avslutar Johan Hjort.

Kontakt:
Johan Hjort, VD Högberga Gård, 070-286 00 00, johan.hjort@hogberga.se
Tanja Jezewski, Marknadschef Högberga Gård, 073-511 16 16, tanja.jezewski@hogberga.se

Med en hisnande utsikt över Stockholms inlopp och med en fantastisk vy över de sista skärgårdsöarna i farleden in till huvudstaden, tronar Högberga Gård. Anläggningen är centralt belägen på Lidingö, endast 20 minuter från Stockholms centrum. Högberga Gård byggdes 1911 av konstmecenaten och skriftställaren Klas Fåhreus, och är sedan 1985 förklarat som byggnadsminne. Anläggningen erbjuder såväl konferens- som privatgäster en högklassig vistelse med ett stort utbud av aktiviteter i en sekelskiftsaktig atmosfär. Den nya Conferencen invigdes 1994 och består idag av ett stort utbud av mötesplatser. År 2004 slog man också upp dörrarna till Paviljongen och anläggningen fick därmed en unik SPA-avdelning med direkt havskontakt. Högberga Gård är medlem och utvald av Svenska Möten samt stolt medlem i IACC .