Gå direkt till innehåll

Hogia blir leverantör till det kanadensiska färjerederiet CTMA Traversier

Det kanadensiska färjerederiet CTMA Traversier Ltée (CTMA) har nu driftsatt sitt nya boknings- och biljettsystem BOOKIT från Hogia Ferry Systems. Avtalet undertecknades hösten 2020. CTMA trafikerar flera rutter i provinsen Quebec, bland annat en linje mellan ön Prince Edward och ögruppen Madeleine, en kryssningslinje från Montréal till ögruppen Madeleine och ett fraktfartyg som betjänar öarna. CTMA har tre färjor som trafikerar de olika linjerna.

- Vi insåg att vårt befintliga bokningssystem inte skulle klara den omställning vi stod inför, med högre volymer och de nya erbjudanden som vi skulle introducera med en ny färja, säger Sylvio Bénard, IT-chef på CTMA.

- Vi letade efter ett standardbokningssystem på marknaden och tack vare värdefull och betryggande information från andra kanadensiska färjerederier var det i slutändan ett ganska enkelt beslut att välja Hogia och BOOKIT. Jag är glad över att vi lyckades installera det nya systemet, trots att vi på grund av reserestriktionerna inte kunde ha support på plats. Jag är också glad över att våra slutanvändare är väldigt nöjda med BOOKIT, säger Sylvio Bénard.

- Den kanadensiska färjeindustrin ligger oss varmt om hjärtat och vi är en stolt partner till framstående färjeoperatörer i Kanada sedan nästan 20 år tillbaka. Det är en ära och en fröjd att välkomna CTMA till vår grupp av BOOKIT-kunder. Vi ser fram emot ett långt och givande samarbete, säger Niclas Blomström, bolagschef på Hogia Ferry Systems.

Taggar

Hogia-gruppen består av 30 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Marie Vassiliadis

Presskontakt Kommunikationsansvarig Hogia-gruppen +46 (0)72-240 82 01