Stockholm – den fantastiska shoppingstaden

Flera svenska modeföretag såsom Acne, Swedish Hasbeens och Dagmar har uppmärksammats internationellt och bidragit till att Stockholm har blivit världskänd som designhuvudstad. Detta har bidragit till att de tre miljoner utländska turister som besöker Stockholm varje år, har shopping högst upp på önskelistan och framförallt shopping av svensk design.

För att hitta de senaste och mest spännande designbutikerna måste man leta utanför de största shoppingstråken. För en besökare kan det vara svårt att hålla koll på alla undangömda pärlor, men Maria Öijer, skaparen av The Ultimate Shopping Map Stockholm, har nu velat bygga den perfekta guiden. Här finns det bästa av Stockholms utbud inom mode, heminredning, konsthantverk men även kök och mat. Butiker som ofta drivs av hängivna och passionerade entreprenörer.

Men en shoppare kommer också sannolikt behöva en fika, en lunchpaus eller kanske ett glas vin eller champagne. Stockholms restaurangutbud är lika spännande och uppmärksammat som dess designutbud. The Ultimate Shopping Map innehåller över 300 butiker – inklusive alla internationella premiumvarumärken – samt mer än 400 restauranger och barer.

Med engagemang, passion och kärlek till Stockholm har Maria sammanställt The Ultimate Shopping Map Stockholm för alla som vill upptäcka nya delar av huvudstaden. Den finns på både svenska och engelska för att kunna erbjudas till både utländska och svenska turister och säljs från och med måndag på utvalda Designtorgsbutiker i Stockholm.

För mer info:

www.theultimateshoppingmap.com

För kontakt och refex kontakta förlaget på info@hoi.se

• the ultimate shopping map
  • maria öijer
  • shopping
  • karta
  • guide

Hoi är ett modernt bokförlag som kombinerar styrkan hos ett traditionellt förlag med större frihet, mer delaktighet och bättre villkor för författaren. Vi letar ständigt efter manus med litterära och kommersiella kvaliteter. Välkommen till oss, som läsare eller författare.