Andreas Sand

Andreas Sand ny VD för Holiday Club Åre

Med rekordår bakom sig rekryterar Holiday Club Åre arenaprofilen Andreas Sand till ny VD. Han kommer närmast från rollen som VD för Stockholm Live som driver flera av dom större arenorna i Stockholm. Andreas har många års erfarenhet av ledarskap och kommersiellt arbete som driver tillväxt inom upplevelseindustrin.

Andreas Sand tillträder 8 januari 2024.

– Holiday Club Åre är verkligen inne i en positiv utvecklingsresa och Åre som destination är framgångsrika med att både attrahera nya samt utveckla etablerade evenemang. Jag ser fram emot att tillsammans med alla kollegor och partners fortsätta att bidra till en hållbar utveckling av anläggningen och Åre, säger Andreas Sand tillträdande VD för Holiday Club Åre.

Holiday Club Åre öppnade 2004. Resortanläggningen ägs av den finska koncernen Holiday Club Resorts Oy som grundades 1986.

– Intresset för rollen har varit stort och vi är stolta över att få välkomna Andreas till vår koncern. Han har rätt profil för att fortsätta utveckla vår kommersiella affär och vår resortprodukt för framtiden. Vi har fina år bakom oss i Åre och ser fortsatt en stor potential i att kunna stärka vårt året-runt-erbjudande, säger Maisa Romanainen VD för Holiday Club Resorts.

– Vi har stora förhoppningar inför vintersäsongen, som redan har ett bra förbokningsläge, samtidigt som vi ser att den svenska fjällvärlden fortsatt kommer vara intressant som besöksmål för både svenska som internationella gäster, säger Maisa Romanainen.

Holiday Club Åre har 250 hotellrum, 117 andelslägenheter, flera konferenslokaler och en arena som tar upp till 3000p. På hotellet finns också två restauranger, upplevelsebad, SATS-gym med träningsklasser och SPAbutik med behandlingsrum. Resortanläggningen är centralt belägen i Åre by och har en stark aktivitetsprofil med Active Inclusive som eget aktivitetskoncept.

För mer information kontakta:

Andreas Sand, tillträdande VD Holiday Club Åre, Telefon: +46 (0) 76 773 93 45

Maisa Romanainen, VD Holiday Club Resorts Oy, E-post: maisa.romanainen@holidayclub.fi Telefon: +358 (0) 50 388 9686