Jimmy Löwenmark Kökschef

Holiday Club Åre satsar på matglädje

När fjällvärlden går mot en rekordsommar satsar Holiday Club Åre på att förstärka sin matkultur med Jimmy Löwenmark, som efter 15 år flyttar tillbaka till Jämtland. Jimmy kommer senast från en roll som Corporate Executive Head chef för O’ Learys Trademark och har även en gedigen bakgrund inom hotelljättar som Scandic och Clarion. År 2017 tilldelades han utmärkelsen Årets Fjällkock. Jimmy tillträder sin tjänst den 15:e augusti.

- Precis när aktivitets- och svemestertrenden i fjällvärlden går mot en rekordsommar känns det extra roligt att få välkomna Jimmy till vårt team. Vårt kunderbjudande bygger på mat- och rörelseglädje, två energier som är beroende av varandra. Jimmys erfarenhet, kreativitet och brinnande intresse för matlagning kommer väl till pass när vi nu står inför en spännande höst med en ökad efterfrågan, säger VD Satu Andersson.

- Som frekvent gäst i Åre, känns det extra roligt att nu få vara med och utveckla materbjudandet för både besökare som boende på orten. Jag ser verkligen fram emot att få komma på plats och få lära känna kollegorna, säger Jimmy Löwenmark, tillträdande Kökschef.

Hos oss på Holiday Club hittar du restaurang Grow med näringsrika rätter som ger en skön mättnad i kroppen och O’Learys sportbar där mat och dryck samsas med bowling och shuffleboard. Vi tänker att det du äter idag är bränslet för morgondagens upplevelser.

Taggar

Holiday Club Åre är fjällens träningshotell och ligger mitt i Åre by mellan fjäll och sjö. Hotellet är en hyllning till naturen, det lokala och ett aktivt liv.

Satu Andersson

Presskontakt VD +46 (0)647-12000