Holiday Club tar mat- och mötesaktören Eatery till Åre

Holiday Club tar mat- och mötesaktören Eatery till Åre

En hub för god mat och ett varierat utbud står i fokus när Holiday Club väljer att placera Eatery som mat- och möteskoncept på sitt äventyrshotell beläget på Åre Strand. Eatery befinner sig i en tillväxtfas där det senaste tillskottet är på Arlanda flygplats terminal 5. Holiday Club i sin tur befinner sig in en utvecklingsfas där en ökad efterfrågan från både den norska som den svenska marknaden ställer nya krav på att kunna erbjuda flexibla mat- och mötesprodukter med en hög tillgänglighet.

– Vi vill tillsammans med Holiday Club erbjuda både locals som besökare i Åre en inbjudande och flexibel plats för riktigt god mat och givande möten. Att etablera ett samarbete på en marknad med många starka varumärken och väletablerade evenemang är enormt spännande. Vi ser verkligen fram emot ett nära samarbete, säger Martin Sandgren, Styrelseordförande Eatery.

- Höstens och vinterns bokningar pekar mot nya rekordnivåer där även förväntan på vårt mat- och möteskoncept är högt ställt. Med Eatery som partner har vi alla möjligheter att utveckla vårt erbjudande för att leverera kvalitativa produkter och attrahera morgondagens personal. Vi får även en stark partner som kommer kunna stötta oss inom både koncept- och HR utveckling, säger Satu Andersson, VD Holiday Club Åre.

Inför lanseringen kommer en pizzaugn installeras, interiördesign uppgraderas, personal tränas och menyer tas fram för lunch, fika, middag och festarrangemang. Holiday Club har högt ställda mål om att öka omsättningen i sina restauranger för att fortsatt mätta, både små och stora magar, med vällagad mat för morgondagens upplevelser

Fakta om nya Eatery på Holiday Club i Åre

• Öppnar inför vintersäsongen 22/23
  • Har 170 restaurangplatser, en lobbybar och en strandbar