Sara Lantz till rollen som Head of Price & Distribution på Holiday Club Åre

Sara Lantz till rollen som Head of Price & Distribution på Holiday Club Åre

När vintersäsongen närmar sig och bokningsläget pekar på en beläggningsökning upp emot +30% (för perioden dec-mar jmf fg år) rekryteras Sara Lantz till rollen som Head of Price & Distribution. Sara har lång och bred erfarenhet från flera ledande roller inom revenue management hos Nordic Choice Hotels. Hon kommer i sin nya roll ansvara för både online som offline försäljningen och tillträder sin tjänst den 6:e december.

• Förutom väl planerade erbjudanden och attraktiv paketering så är det viktigt att vi utvecklar vår distribution på ett sätt som gör det enkelt för våra gäster att boka sin efterlängtade fjällvistelse. Saras erfarenhet av att leda både operativt som strategiskt inom området pris och distribution ger oss ännu mer kraft när vi fortsätter utveckla våra erbjudanden, säger VD Satu Andersson.
  • Holiday Club är en fullskalig resort med ett stort produktutbud på en spännande fjälldestination. Att tillsammans med mitt team få vara med och utveckla arbetet för att attrahera fler kunder och styra efterfrågan är hur kul som helst. Jag ser verkligen fram emot att få komma på plats och möta kollegorna, säger Sara Lantz tillträdande Head of Price & Distribution.

Hos Holiday Club Åre hittar du allt från Schibsted Arena för större events till unika vistelsepaket anpassade för olika målgrupper och aktuella säsongsaktiviteter. Det mest populära paketet är Stay & Enjoy där frukost, upplevelsebad, SATS-gym och aktuellt aktivitetsprogram ingår.

Kategorier

Holiday Club Åre är fjällens äventyrshotell och ligger mitt i Åre by mellan fjäll och sjö. Utanför hotellet finns oändliga fjällvidder, norra europas största liftsystem och flera mil välpreparerade spår och leder samt mysiga Åre by.

Fjällens äventyrshotell - öppet hela året!

Holiday Club Åre är fjällens äventyrshotell och ligger mitt i Åre by mellan fjäll och sjö. På hotellet finns det massor med plats för mat- och rörelseglädje. Här finns ett 800 kvm stort inglasat SATS-gym, utomhusgym och hinderbana, upplevelsebad med sauna world, spinningsal, yogasal med panoramautsikt över sjön och fjällvärlden, restaurang Eatery Åre och sportbaren O’Learys med bowling. Utanför hotellet finns oändliga fjällvidder, norra europas största liftsystem och flera mil välpreparerade spår och leder samt mysiga Åre by. På Holiday Club finns också några av Sveriges bästa konferensmöjligheter för både små och stora grupper med Holiday Club Arena som rymmer upp till 3000 personer.

Holiday Club Åre
Åre Strand