Julia Messelt på Holiday Club Åre

Pressmeddelande

Under höstlovet, vecka 44, kommer barnens tevefavorit Julia Messelt till Holiday Club i Åre. Julia är framförallt känd från barnprogrammet Bolibompa. Julia kommer att hålla i två barnaktiviteter: skapande verkstad och allsångsshow.

”Det ska bli jättekul att träffa och leka med alla härliga barn. Hösten är underbart vackert hemma i Åredalen och alla färgerna inbjuder till pyssel och sång”, säger Julia Messelt.

Julia kommer att använda bland annat höstens vackra löv för att alla barn ska skapa ett eget höstkonstverk som sedan bildar en utställning.

Allsångsshowen med Julia riktar sig till barn mellan 2-10 år. Här är det Julias tokiga packning i en stor väska som ger idéer på bra låtar som Julia sjunger tillsammans med barnen.

Båda aktiviteterna, Skapandeverkstaden 2 november och Allsångsshowen 4 november, sker i SportsBar på Holiday Club och är gratis för alla. Efter showen blir det autografskrivning och fotografering tillsammans med Julia.

”Julia är klockren som höstlovsgäst här på Holiday Club. Barnen älskar henne och hennes höstaktiviteter innehåller precis det vi gillar; den vackra naturen och glada barn”, säger Hans Ericson, marknadskoordinator på Holiday Club.

Julia Messelt är född och uppväxt i Duved och har jobbat med en rad kända barnprogram såsom ”Myror i brallan” och ”Minimyror i Kenya”. Julia har även varit resereporter för Packat & Klart, programledare för Morgonpasset i Sveriges Radio P3, programledare på TV Åre samt krönikör i Länstidningen.

För mer information och intervjuer med Julia Messelt kontakta:

Hans Ericson, marknadskoordinator Holiday Club Åre, 070-609 11 66

Historik, fakta och högupplösta pressbilder finns på www.holidayclub.se/press

Holiday Club finns också på facebook: www.facebook.com/HolidayClubSweden

• barn
  • familj
  • höstlov
  • bolibompa
  • julia messelt
  • fjällen
  • jämtland
  • åre
  • holiday club

Holiday Club Åre är en upplevelseanläggning där kärnverksamheten omfattar hotell, upplevelsebad och andelsboende (Ownership). Kompletterande verksamheter är konferens, SPA, restauranger, aktiviteter och evenemang. Holiday Club ligger på Åresjöns strand, 50 meter från järnvägsstationen och har över 1400 bäddar fördelade på 90 lägenheter och 250 rum. 2009 omsatte företaget 200 miljoner kronor och sysselsatte 171 årsanställda. Holiday Club är miljömärkt med Svanen. www.holidayclub.se

Välkommen till vår bokningssida!

Patrik Viklund

Presskontakt Marknadschef +46 (0)647-121 91