Ännu en stor fastighetsaktör ansluter till HomeQ

Ännu en stor fastighetsaktör ansluter till HomeQ

Fastighetsbolaget Ikano Bostad, med samma grundare som IKEA, går över med sin bostadsuthyrning till HomeQ, Sveriges största marknadsplats för förstahandsbostäder. Ikano Bostad är den senaste i raden av stora fastighetsbolag som anslutit sig till plattformen och tar plats jämte aktörer som Stena Fastigheter, Balder, Wallenstam och SBB.

Efter att ha testat plattformen under 2020 och därefter byggt nödvändiga systemintegrationer väljer nu Ikano Bostad att ansluta hela sitt bestånd på drygt 6000 lägenheter till tjänsten.

Ikano Bostad strävar hela tiden efter att förenkla för människor att hitta och söka bostäder. I detta fallet testade företaget plattformen och kunde konstatera att de också sparade mycket arbetstid och fick en tryggare uthyrning med HomeQ.

Hedi Kurda, VD på HomeQ kommenterar övergången så här:

”Det känns väldigt hedrande att ett bolag som Ikano Bostad ger oss förtroende. De har dessutom en uppdragsbeskrivning som handlar om att förenkla vardagen för människor, vilket vi kan relatera till och då blir det såklart extra kul. Redan från första dagen har samarbetet funkat väl och vi ser framemot en fortsättning av detta!”

Ikano Bostad går live med övergången den 7 april.