HomeQ och Willhem.

HomeQ välkomnar Willhem till plattformen

HomeQ är stolta över att meddela att Willhem, ett av Sveriges största fastighetsbolag, ansluter till plattformen. Med detta samarbete kommer Willhem att hantera sin bostadsuthyrning genom HomeQs marknadsplats samtidigt som de automatiserar stora delar av sitt uthyrningsarbete.

Med en imponerande portfölj på över 29 000 lägenheter är Willhem en betydelsefull aktör på den svenska hyresmarknaden. Genom att välja HomeQ som sin nya lösning för uthyrningar förenklar Willhem inte bara sina hyresgästers och bostadssökandes upplevelse, utan visar också på bolagets ambition för att digitalisera sin interna uthyrningsprocess för ökad effektivitet.

Målet är att Willhem ska gå över med sin uthyrning till HomeQ i april. Fastighetsbolaget kommer informera sina hyresgäster och bostadssökande i god tid för att säkerställa en smidig övergång.

”Vi vill självklart att våra lägenheter ska bli tillgängliga för så många som möjligt och att processen med att hitta och få en lägenhet hos oss ska vara smidig, enkel och säker. Vi ser fram emot ett fint samarbete med HomeQ och att vi tillsammans ska kunna arbeta för att ge våra bostadssökande en ännu bättre upplevelse i sitt bostadsletande”, säger Anna Mellqvist, IT-och digitaliseringschef hos Willhem.

HomeQ grundades 2016 och är idag en av Sveriges största marknadsplatser för förstahandslägenheter med flera av landets största hyresvärdar anslutna till plattformen och över 900 000 registrerade bostadssökande. HomeQ erbjuder en nationell marknadsplats som är helt gratis för bostadssökande. För hyresvärdar som Willhem automatiserar HomeQs tjänst stora delar av uthyrningsprocessen vilket ger stora effektivitetsfördelar. Dessutom skapar denna automationslösning även en tryggare uthyrning.

"Denna affär markerar ett stort steg framåt i vår strävan att tillhandahålla den smidigaste och tryggaste hyresprocessen i Sverige. Genom att integrera Willhems fastigheter i vår plattform förenklas inte bara hanteringen genom ett användarvänligt interface, men Willhems interna processer kommer också att effektiviseras och säkras ytterligare tack vare ökad automatisering. Det är med stor entusiasm vi ser fram emot att tillsammans med Willhem och deras omfattande erfarenhet och portfölj, förenkla hyresprocessen. Vi är stolta över förtroendet", säger Ignacio Lopez, Senior Sales Executive på HomeQ.

Kategorier

Med över 900 000 registrerade bostadssökande och 400 fastighetsbolag på plattformen är HomeQ Sveriges största marknadsplats för förstahandslägenheter.

För bostadsbolag erbjuder HomeQ en unik mjukvara som sätter stora delar av uthyrningsarbetet på autopilot och ökar säkerheten i urvalsprocessen genom bakgrundskontroller och loggföring.

För bostadssökande samlar HomeQ lediga lägenheter från hundratals bostadsbolag på en enda plats. Istället för att hitta och registrera sig på otaliga webbsidor över hela landet så kan den bostadssökande kostnadsfritt hitta lediga lägenheter, lämna intresseanmälan och svara på erbjudan i samma gränssnitt, oavsett vart i landet de vill bo.

HomeQ
Elektrogatan 10