Honda Marine lanserar nya, bärbara utombordare på 4, 5 respektive 6 hk

Honda Marine att förstärker sitt utbud av bärbara motorer genom att lansera tre nya utombordare: BF4 (4 hk), BF5 (5 hk) och BF6 (6 hk). De ger den längsta sammanhängande körtiden för motorer i den här klassen - upp till 43 min vid full gas. Den nya serien bygger på de allra senaste Honda-teknikerna och har konstruerats för små båtar och gummibåtar.

BÄRBARHET
Tack vare sin låga vikt (från 27 kg) och bärhandtagets nya utformning är de här motorerna mycket enkla att transportera och förvara. Rorkulten kan fällas in helt vilket ytterligare underlättar förvaringen.

KOMFORT
Med Hondas nya dekompressionsmekanism är motorerna mycket enkla att starta, oavsett motortemperatur. De nya gummifästena är integrerade i utombordarna och absorberar därmed nästan alla vibrationer vilket gör båtturen mycket behaglig.

För kunder som vill använda elektroniska enheter ombord kan BF5 och BF6 utrustas med ett nytt laddningssystem med en kapacitet på 12V 6A.Alla tre motorer har en praktisk stoppknapp som används för att stänga av motorn med en enda knapptryckning.

PRESTANDA
Alla motorer har en inbyggd bränsletank med stor kapacitet (1,5 l) som ger den längsta sammanhängande körtiden för motorer i den här klassen (upp till 43 min vid full gas). Vid längre resor kan BF5 och BF6 anslutas till en extern bränsletank. Det finns 5 olika propellrar som täcker alla behov: vridmoment, hastighet, eller både och.

TILLFÖRLITLIGHET
De tre motorerna har samma 1-cylindriga motorblock (127 cm³) och har utvecklats med hjälp av Hondas expertis inom fyrtaktsteknik. De skyddas med ett oljevarningssystem som automatiskt begränsar varvtalet till 2,300 v/min om oljetrycket faller.

De nya modellerna kan fås med kort (38 cm) eller lång (51 cm) rigg. För tekniska specifikationer, se pressreleasen sparad som pdf.

• honda marine
  • utombordare