Trender, internationella influenser och massor av inspiration

Vargavintern håller i skrivande stund Sverige i ett järngrepp. Och när kylan biter och snön yr runt knuten drar vi oss gärna inåt till värmen i de egna hemmen. Vi letar med ljus och lykta för att hitta de små beståndsdelar som lyfter den totala trivselfaktorn. För vem vill inte ha känslan av fredagsmys hela veckan?

I HOOM nr 6/10 har vi fokuserat lite extra på belysning. Anledningen är lika enkel som uppenbar: det är väldigt mörkt så här års. Och därför blir vi i högre grad medvetna om vilken belysning vi omger oss med och vad den kan göra med ett hem. Vi har också tittat närmare på internationella trender och låtit experterna i vårt trendråd, den här gången bestående av de tre stjärnarkitekterna Claesson Koivisto Rune, diskutera hur de påverkas.

Vi har också gjort några fantastiska resor, dels till ett nygammalt semesterparadis på Mauritius, men också till Ibiza, där vi hittat två spektakulära och inspirerande villor. Nya intryck får vi också av fotografen Oskar Enanders spektakulära skidbilder. Att åka utomlands brukar inte bara skänka ny energi, ofta kommer man också hem med en massa ny inspiration.

Precis som alltid är det i HOOM du hittar det allra bästa fastighetsmarknaden har att erbjuda. Från paradvåningar och villor till herrgårdar och slott – det är i HOOM ni hittar hemmen som har allt och lite till. Så kura ihop dig i favoritfåtöljen med något varmt och låt dig inspireras av ett nummer fullt av spännande läsning och fantastiska bilder. Dröm dig bort till något av våra vackra hem eller exotiska resmål och låt dig förföras av Henrik Norströms smakfulla recept. Om bara några dagar vankas ledighet och tid med nära och kära.

Vi tackar för det här året och återkommer under 2011 med fullmatade magasin, en ännu mer utvecklad webb och en hel del spännande nyheter. För den som fortlöpande vill ha information och inspiration så hänvisar vi till vår sajt på hoom.se samt vår sida på Facebook, HOOM - en inspirationskälla.

......

Chefredaktör: Micael Wiking

Email: micael.wiking@hoom.se
Hemsida: www.hoom.se
Prenumeration: HOOM

HOOM är ett högkvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm.

Under 2010 har följande mäklare presenterat sina exklusivaste objekt i varje utgåva: Skeppsholmen Sotheby’s International Realty, Bjurfors, Tradition, Fredegårds Fastighetsbyrå, Saltsjöbadsmäklarna och SkandiaMäklarna.

En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research samt en mediakit finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan: www.hoom.se/mediakit.html

• inredning inspiration
  • fredegårds fastighetsbyrå
  • tradition
  • bjurfors
  • skeppsholmen sotheby’s international realty
  • resor
  • heminredning

HOOM AB driver magasinet HOOM © samt inspirationssajten hoom.se. HOOM når en mycket kapitalstark målgrupp i Storstockholm. Den genomsnittliga hushållsinkomsten är närmare 1,1 MSEK. Målgruppen är jämnt fördelad mellan könen samtidigt som man har ett visst fokus på kvinnor. Konceptet är baserat på god kännedom om läsare och besökare för att nå maximal genomslagskraft.