Horsemeup förstärker med ny VD

Horsemeup förstärker ledningen med ny VD

Sarah Krusell tar över som ny VD och grundare Monica Sjösvärd fortsätter resan med Horsemeup från styrelsenivå.

”Vi har en gemensam syn på processen för VD-skifte och det har varit en del av den långsiktiga planen. Nu är tiden mogen för en ny kraft att ta vid och Sarah är perfekt att ta över taktpinnen”, säger en nöjd Monica Sjösvärd, grundare och styrelsemedlem.

Sarah Krusell var fram till årsskiftet E-handels- och Onlinechef på Gina Tricot, där hon bl.a. fokuserat på implementation av en ny uppdaterad plattform. Dessförinnan var Sarah marknadschef på Nelly.com. Monica Sjösvärd kommer fortsätta bidra till att Horsemeup blir den ledande digitala marknadsplatsen inom ridsport från styrelsenivå.

2018 blev ett hack i kurvan för bolaget och utmaningarna var framförallt relaterade till vikande försäljning i branschen, inte minst under det oväntat varma sommarhalvåret, samt ett nedskrivningsbehov av lagret. Detta sammantaget påverkade omsättning och resultat negativt.

Det tuffa året för häst- och ridsporten har märkts tydligt i branschen, inte minst genom bolaget Myones konkurs som nyss offentliggjordes.

Med förstärkt organisation och en liten runda från befintliga ägare, blickar Horsemeup dock framåt och stora satsningar kommer göras under året för att förbättra plattformen.

Nätbutiken Horsemeup.se lanserades i april 2012 och säljer kvalitetsvarumärken för häst och ryttare inom alla ridsportgrenar. Grundare bakom bolaget är Monica Sjösvärd som varit aktiv ryttare sedan barnsben, och med bakgrund från konfektionsbranschen.

Vi älskar hästar. Och allt som rör dessa fantastiska djur.

Horsemeup.se grundades 2012, och vi är idag stolta över att vara den ledande nätbutiken för exklusiva varumärken inom ridsporten i Sverige. Vårt mål är att inspirera genom att erbjuda en förstklassig shoppingupplevelse och den bästa kundservicen med en mix av välkända, lokala och internationella designade kvalitetsmärken.

På HorseMeUp kommer du garanterat att hitta det du som ryttare och hästägare söker. Vi har samlat det senaste modet som hör hästvärlden till, på ett och samma ställe för att göra din shoppingrunda snabb, enkel och inspirerande. I vårt sortiment hittar du ridsportutrustning och ridkonfektion för både häst och ryttare för alla olika ridsportsgrenar så som Dressyr, Hoppning, Islandshäst, Western, Distansritt och mycket mer. Oavsett inriktning och häst kan du söka, jämföra produkter och priser. När du hittat det du letat efter gör du enkelt en beställning och får det skickat direkt hem eller till stallet.

HorseMeUp grundare Monica Sjösvärd, med stor passion för hästar och ridsport, såg att det saknades ett, ridsportvaruhus med hög premiumkänsla och servicegrad på nätet. Som hästägare och aktiv ryttare sedan många årtillsammans med lång erfarenhet från konfektionsbranschen, handel och marknadsföring antog hon med stor kämparglöd uppdraget att skapa Sveriges största ridbutik på nätet. Tillsammans med alla fantastiska kunder som också älskar hästar är hon på god väg.

Horsemeup.se hittar du online, i din mobil och i fysisk butik i Västra Frölunda.

Hitta samtliga kontaktuppgifter till oss på sidan http://www.horsemeup.se/contacts

Horsemeup.se vill vara den enda ridsportbutik du behöver. Alltid nära. Alltid öppet.