Nordisk Designskola i designsamarbete med Horsemeup.se

Horsemeup.se är ett ridsportvaruhus på nätet som förser Sveriges hästintresserade med ett brett sortiment av kvalitetsvarumärken.

Nordisk Designskola har fått det spännande uppdraget att möta en helt ny målgrupp med ridsportvaruhusets nya unga, sportiga och moderiktiga varumärke RIDING HIGH. Förstaårsstudenterna på Nordisk Designskola ska utveckla och designa en ny stark kollektion med matchande set till både häst och ryttare, inför våren 2016. RIDING HIGH lanserades 2015 och varumärket kännetecknas av en färgrik och lekfull design, utan att för den sakens skull ge avkall på funktion och kvalitet.

”Att RIDING HIGH väljer att ge Nordisk Designskola förtroendet att utveckla och designa vår-/ sommarkollektionen för 2016 är mycket betydelsefullt för oss. Studenterna blir ett starkt team för RIDING HIGH och vi ser fram emot att tillföra nya idéer och produkter till ridsporten.

Nordisk Designskolas studenter som redan idag är väl rustade för branschens tempo och beslut får genom detta projekt ytterligare värdefull erfarenhet av hur man tar sin idé till färdig säljbar produkt. Dessutom får studenterna nya erfarenheter när de kan arbeta direkt mot producent i olika delar av världen.” säger Minna Engström Heino, rektor Nordisk Designskola

- ”Vi ser fram emot att se vad kreativiteten ska mynna ut i! Våren 2016 landar samarbetskollektionen i butik och innehåller då både en häst- och ryttarkollektion samt accessoarer.” säger Monica Sjösvärd, VD Horsemeup.se

Ännu finns det inga bilder på samarbetskollektionen mellan Horsemeup.se och Nordisk Designskola, så vi håller till godo med bilder från RIDING HING senaste kollektion, vår kollektionen 2015.

För mer information vänligen kontakta:

Monica Sjösvärd, VD Horsemeup.se. Tel: +46 705 98 27 69.

Mail: monica.sjosvard@horsemeup.se

Minna Engström Heino, rektor Nordisk Designskola. Tel: +46 705 13 06 75.

Mail: minna@nordiskdesignskola.se

Horsemeup.se är en nätbaserad ridsportbutik som förser Sveriges hästintresserade med ett brett sortiment av kvalitetsvarumärken. Webbutiken innehåller både de vanligaste ridsportdukterna såväl som utrustning för flera/alla specifika ridsportgrenar som hoppning, dressyr, galopp, trav, western, körning med flera.