Horseonline.se tar in nya delägare för sin framtida expansion

Ola Fors och Jörgen Bödmar förvärvar 25 % av aktierna i Horseonline AB

Horseonline AB grundades av bröderna David och Hampus Erndin 2015 och de fick ganska snart sällskap av Timmy Norin, en god vän med rötterna inom IT och projektledning. Horseonline inriktar sig på e-handel med fokus på försäljning av produkter och tjänster till engagerade ryttare i Sverige och framåt även utomlands. I sortimentet finns produkter från välrenommerade varumärken som bland annat Freejump, Kep och Equality Line.

Ridsport är mycket tidskrävande, det är kvällar och helger som gäller för de allra flesta och vi upplever att det sällan finns tid att fara runt och handla i butiker. Här kan vi erbjuda ett alternativ genom en effektiv e-handel, snabba leveranser och hög kundservice, säger David Erndin, VD i bolaget.

Som entreprenörer har både David och Hampus under många år haft en nära relation med ridsporten och växt upp tillsammans med hästar och allt vad det innebär. Deras erfarenheter och förståelse för en ryttares vardag väger tungt för att nå framgång i satsningen framåt.

Från vår sida ser vi entreprenörer med skärpa och vilja att göra något riktigt bra säger Ola Fors, e-handelsveteran. Både jag och Jörgen Bödmar, grundare av Nordic Nest, f.d. Designonline.se har imponerats av det som har åstadkommits hittills.

Med vår erfarenhet av att bygga lönsam e-handel ser vi framför oss en spännande utmaning att tillsammans med ledningen, från styrelseplats, göra något riktigt bra avslutar Jörgen Bödmar.