ESS GROUP väljer HOSS Agency som PR-byrå för Ellery Beach House Stockholm

De är skaparna bakom resort-destinationer som Ystad Saltsjöbad, Steam Hotel i Västerås, MJ’S i Malmö och Hotel Pigalle i Göteborg. Den 1:e september är det äntligen dags för invigningen av Ellery Beach House Stockholm - ESS Groups tionde destination. Med 14 mötesrum, 122 rum, 3 padelbanor, 3 pooler, 2 restauranger, 3 barer och kapacitet för närmare 250 gäster, öppnar ESS Group därmed Stockholms allra första beach resort och en av hotell- och restaurangbranschens mest spännande satsningar.

Trots en turbulent period med Covid-19 pandemin som lamslagit världen, öppnar Ellery Beach House upp dörrarna lagom till hösten. Med sin 60–70 tals inspirerade interiör och Palm Springs sentiment, har Ellery Beach House redan fått stor uppmärksamhet och trycket på förfrågningar från privat- såväl som businessgäster har varit långt över förväntan.

I ett års tid har jag varit med och haft äran att få sätta många av de pusselbitar som nu är en del av hur Ellery Beach House Stockholm kommer att bli – en destination som vi hoppas Stockholm och Sverige kommer uppskatta och bli lika kära i som jag och teamet här redan är. Vi valde att ta hjälp av HOSS Agency för att de verkligen förstår vad vi försöker göra på Ellery. De har fantastiska värderingar och brinner för samma saker som vi och det ska bli så spännande att få kickstarta hösten med dem” skriver Joel Singer, VD på Ellery Beach House.

När det var dags att välja byrå för den här resorten rådde det ingen tvekan om ett önskat partnerskap med PR- och produktionsbyrån HOSS Agency. Ellery Beach House Stockholm tar nu in byrån för att spetsa sin kommunikation. Uppdraget kring det storsatsade destinationshotellet omfattar löpande kommunikationsrådgivning, PR-strategier, presshantering samt event.

Det känns stort i att ha landat i ett samarbete med ett av Sveriges mest kreativa, passionerade och nytänkande bolag. För oss är Ellery Beach House Stockholm den perfekta samarbetspartnern att starta hösten med. Deras ambition och positiva energi genomsyrar och sätter tonen för hur vi vill att resten av 2020 ska kännas” säger Roshi Hoss, COO på HOSS Agency.

• Underhållning

• pr
  • kommunikation
  • hotell