Gästspel i Rivals Bistro med gourmetparet Peter J och Marie Skogström

Gästspel i Rivals Bistro med gourmetparet Peter J och Marie Skogström

Onsdag och torsdag, 6-7 april, bjuder vi in till gästspel i Rivals Bistro med Peter J. Skogström och Marie Skogström. De, tillsammans med Rivals köksmästare Håkan Carlsson, kommer servera en meny bestående av åtta+ smaker.

Peter J Skogström

Peter är för de flesta känd som Årets Kock 2006 och han är även olympisk mästare i matlagning. Innan Peter blev egen företagare arbetade han bland annat som kökschef på Kronovalls Slott och anrika Petri Pumpa Ett av Peters stora intressen är jakt och fiske och på meritlistan står också en sommelierexamen från december 2014. Peter tog också hem segern i ”Kockarnas Kamp” som sändes på TV4 under hösten 2015.
Marie Skogström

Marie är mest känd som vinnaren av Kanal 5:s program ”Dessertmästarna 2013”, men meritlistan är betydligt längre än så. Från PM & Vänner i Växjö till stjärnkrogar i London klättrade hon den tuffa vägen upp till chokladtillverkning på NK i Stockholm och vidare till Petri Pumpa. Tävlingar som Coupe Dessert och Wilhelmina har genererat både förstaoch andraplatser och två gånger har Marie tagit sig till semifinal i Årets Kock.

”Upplev en åtta-rätters meny med smaker av ostron, pilgrimsmussla, havskräfta, makrill, lamm, citronverbana och vanilj…”

Kontakt
Håkan Carlsson, köksmästare Hotel Rival, hakan.carlsson@rival.se, 08-545 789 28 Tobias Wikberg, Food & Beverage Manager Hotel Rival, tobias.wikberg@rival.se, 08-545 789 17 Peter J och Marie Skogström: www.matovinslottsparken.se/ 040 - 46 76 92

Priser och bokning