Gräddstuvade kantareller eller en Biff Minute?

I slutet av augusti kunde vi hälsa våra gäster välkomna tillbaka till Rivals Bistro på Mariatorget. En omsorgsfull renovering med betoning på varmare belysning, mjukare fåtöljer och inte minst, det som våra gäster tycker allra bäst om – många fler sammetsröda soffor! Ett nytt möblemang som passar såväl den gäst som vill äta själv i lugn och ro eller för kompisgängen som vill ha en hel soffsektion för sig själva. Men det inte bara inredningen som fått ett lyft, även menyn har tagit kliv framåt och fokuserar på gamla och ”nya” svenska klassiker

”Vi hade planerat att göra detta tidigt i våras men av naturliga skäl fick vi avvakta. När vi sedan kom igång med projektet – inredning, värdskap och meny – så har vi haft en fantastisk tid full av kreativitet”, säger Jesper Henryson vd Hotel Rival.

Jesper tillägger;

”Mottagandet från våra gäster av miljö och mat från gästerna har varit långt över förväntan. Vi är stolta över att kunna servera både brunch och middagar med ett varmt värdskap även om det finns en del begränsningar på grund av restriktioner. Hotellets boende gäster har uttryckt sin glädje över Bistrons omdaning, nu går det bra att verkligen få sitta ostört under frukosten eller känna sig helt obesvärad vid en middag utan sällskap”, avslutar Jesper.

Köksmästare Robin Gesang-Gottowt har tillsammans med sitt team och bistrochef Tobias Wikberg tagit fram en klassisk basmeny som självklart också bjuder på en rad säsongsbetonade rätter. Dessutom en Plat de Jour med flera efterfrågade Rivalfavoriter, bl a Wallenbergare och Kalvlever Angláis. En Plat de Jour som varje vecka dessutom erbjuder en varm matig vegetarisk rätt

”Jag känner en stor entusiasm och glädje över det vi har åstadkommit på kort tid. Det är härligt att arbeta med säsongens råvaror men också roligt att kunna glädja våra gäster med de klassiska rätterna; Råbiff Pelle Janzon, Rivals fisk- och skaldjurs-gryta, entrecote med klassiska tillbehör. En av favoriterna på menyn just nu är  Jordärtskocksoppan men krispig ostronskivling”, säger Robin Gesang-Gottowt.