Sparrispremiär på Rival 4 maj

Sparrispremiär på Rival 4 maj

Vit sparris från Gotland

Menigo Foodservice har återigen köpt hela skörden av vit frilandsodlad sparris från Smide Gård på Gotland. Först ut i år att få premiärskörden är Hotel Rival på Mariatorget i Stockholm.

Smide gård på Gotland är ofta först i Sverige med att framåt vårkanten leverera vit sparris. Sparrisen tar god tid på sig att växa och den är tidsödande att skörda. Första skörden kan ske först efter 3 år. Men därefter ger varje planta skörd i många år. Ogräs måste rensas bort för hand för att inte rötterna ska skadas.

Vit sparris ett säkert vårtecken
−Vit sparris är den första och förnämsta vårprimören. Vi märker av en ökad efterfrågan och allt fler svenska restauranger skapar speciella sparrismenyer fram emot vårkanten, säger Oscar Uhrström, Färskvaruchef på Menigo Foodservice.

Varje år har Menigo stor förfrågan från kunder som vill vara först ut med sparrisen till just sin restaurang. I år är det Bistro Rival som fått sparrispremiären.

Rivals sparrismeny
Rival firar sparrispremiären med en specialkomponerad meny framtagen av Rivals souschef Alexander Langborg. Sparrisen kommer att finnas på menyn från och med onsdagen den 4.e maj och fram till lördagen den 7:e. Därefter kommer sparrisen och andra gotländska primörer samt delikatesser finnas på Rivals meny hela sommaren.

–Vi är glada att få vara den första restaurangen på Södermalm som får sparrispremiären. För att hylla gotländska råvaror har vi valt att bygga hela sommarmenyn på ost, primörer och kött från Gotland, säger Tobias Wikberg, Bistro Manager på Hotel Rival.

För mer information kontakta:

Mie Fendert,
Marknadschef
Menigo Foodservice AB
Telefon: 08 722 13 15
E-post:mie.fendert@menigo.se

Tobias Wikberg
Bistro Manager
Hotel Rival AB
Telefon: 0707 616 900
E-post: tobias.wikberg@rival.se

www.rival.se

Kategorier

Hotel Rival AB  i Stockholm är ett boutiquehotell och öppnade i september 2003. Hotellet har 99 designade hotellrum, Bar & Bistro, Cocktailbar samt Café Rival.

Hotel Rival erbjuder även 5 konferenslokaler och en salong för events, show och föreställningar för upp till 700 personer.

Jesper Henryson

Presskontakt Managing Director CEO Hotel Rival

Det här är Rival

Hotel Rival på Södermalm i Stockholm ägs av Benny Andersson Produktion AB. Rival öppnade 1 september 2003 som Stockholms första boutiquehotell. 99 personligt inredda hotellrum, Watson´s Bar, Cocktailbar, Bar & Bistro, salong med 735 platser, Tavernan Rival och en konferensavdelning. Rival vänder sig till gäster som söker ett personligt boende med hög klass på service, öppettider och teknisk utrustning.