Hotell Kristinas hållbarhetskalender är en konstant närvarande påminnelse om att det finns en mängd saker vi människor kan göra för att bidra till ett grönare samhälle.

Hållbarhetskalender ger tydlig fokusering

Hotell Kristina använder sig av en "Hållbarhetskalender" för att förenkla och förtydliga för personal och kunder hur företaget fokuserar på olika områden inom hållbarhet under året.

För tredje året i rad sätter Hotell Kristina den så kallade "Hållbarhetskalendern" i bruk, som varje månad specificerar ett fokusområde inom hållbarhet.

- Det blir ett väldigt tydligt och lättöverskådligt sett att se vilket hållbarhetsområde som behandlas i respektive månad. Både vår personal och våra kunder upplyses om vad som är aktuellt i detta nu, samt vad som väntar framåt.

Hotell Kristina vill förutom att dela med sig om vad de själva gör för ett grönare samhälle, bidra med tips och idéer på vad du som privatperson kan göra.

- Målet är ett hållbarare samhälle, vilket vi som befolkning kan uppnå tillsammans. Vi vill inte sätta upp ett pekfinger och "aja-baja" någon, utan uppmuntra människor till att reflektera och agera grönt.

Hållbarhetskalendern blir en konstant närvarande påminnelse om att det finns en mängd saker vi människor kan göra för att "hjälpa till". Vi har bara en planet och vi behöver tillsammans ta hand om den och varandra, för att göra skillnad på riktigt.

Läs mer om Hotell Kristina och Hållbarhet här.

Relaterat innehåll