Under Internationella kvinnodagen den 9 mars  uppmärksammade Hotell Kristina världens kvinnor lite extra.
Under Internationella kvinnodagen den 9 mars uppmärksammade Hotell Kristina världens kvinnor lite extra.

Härlig kvinnlig uppslutning under Internationella kvinnodagen

Fredag den 9 mars, på Internationella kvinnodagen, uppmärksammade Hotell Kristina världens kvinnor, genom att arrangera ett luncherbjudande. Ett erbjudande som hölls i ära för kvinnan.

Erbjudandet från Hotell Kristina löd enligt följande:

"Bjud en kvinna, kanske din väninna, mamma, syskon, partner eller någon annan kvinna i din närhet, på ekologisk lunchbuffé hos oss. Kom två och betala för en"

- Det var oerhört roligt att det var många som nappade på erbjudandet och att hotellrestaurangen fylldes med ett flertal kvinnor. Lunchgästerna som kom var på glatt humör och verkade uppskatta buffén som våra kockar lagat till, säger Ewa Wikland, Hotellchef på Hotell Kristina.

Internationella kvinnodagen är en dag då kvinnan hyllas på olika sätt och då krav på jämställdhet ofta lyfts fram.

- Vi tycker att det är viktigt med jämställdhet och arbetar för att ha en jämställd arbetsfördelning. Exempelvis är hälften av de personer som sitter i ledningsgruppen kvinnor, säger Pernilla Olsen, VD och ägare på Hotell Kristina.