Hotell Kristina anordnar egen "Earth Hour".

Hotell Kristina anordnar egen "Earth Hour".

Fredag den 29 mars anordnar Hotell Kristina en egen "Earth Hour".

- Vi kommer att släcka ned allt vi kan, säger Peter Hultin, vaktmästare på Hotell Kristina.

Det är lördag den 30 mars som den riktiga Earth Hour äger rum och då världens befolkning uppmuntras att släcka ned belysningen i sina hem. Hotell Kristina har valt att anordna en egen Earht Hour på hotellet, fredag den 29 mars, då det kommer att släckas ned för miljön på de allmänna utrymmena.

- Tiden är satt mellan kl. 19-21 vilket innebär att många av de gäster som konfererar hos oss kommer att få äta middag i en mörk restaurang. Ett roligt arrangemang som förutom att göra gott för miljön, även är väldigt mysigt då det kommer att finnas levande ljus inne i restaurangen, säger Anna Kaufeldt, Bokningsansvarig på Hotell Kristina.

Du som gäst är varmt välkommen att boka din middag i restaurangen och vara med och bidra. En trerätters ekologisk middag i mörker med levande ljus är ett annorlunda och roligt sätt att börja helgen på. Boka här