Hotell Kristina har under sommaren renoverat bland annat trapphus och korridorer. Verksamheten är återigen öppen för hotell- och konferensgäster.

Så ser Hotell Kristina ut efter renoveringen

Hotell Kristina har under sommaren renoverat utvalda delar av hotellet. Bland annat har entré, korridorer, toaletter och kontor gjorts om. Ny färg på väggar, omläggning av golv, ommöblering av möbler, insättning av ventilation och optimering av ytor är exempel på saker som har gjorts. Målsättningen har varit att lyfta fram funkisbyggnadens 30-tal, kombinerat med en modern touch.

Efter ägarbytet tidigare i vår, togs också ett beslut om att fräscha upp några av hotellets ytor. Tre veckor under sommaren stängdes därför verksamheten ned helt och hållet för att göra slag i verket.

- Det har varit intensiva veckor där vi har haft snickare, målare, och flera andra hantverkare som har gjort ett strålande arbete på väldigt kort tid, säger Ewa Wikland, Platschef på Hotell Kristina. Resultatet är otroligt fint och det är så roligt att visa både gamla och nya gäster vad vi har åstadkommit under sommaren, säger hon.

I huvudbyggnadens korridorer har väggarna målats om, dörrar och handtag har bytts ut, nya skyltar har kommit upp, ett nytt tak med tillhörande belysning har lagts in och golvet har bytts ut till träparkett med en ovanförliggande hotellmatta.

Funkisbyggnadens linjer och detaljer framhävs med vitt och svart i de nymålade trapphusen.

Allmänna toaletter i huvudbyggnaden har renoverats om, fått en grå tilltalande färg och inretts med upplyftande detaljer.

Grupphörnor har optimerats på bästa sätt, genom att omdisponera möblemang och inredningsdetaljer.

Konstverk och prylar har funnit nya platser för att visa sin rätta potential och bli iögonfallande på nytt.

I den närliggande byggnaden "Ateljén" har det renoverats badrum i hotellrum, installerats AC i konferenslokalen samt dragits in bergvärme.