Artisten Dotter kommer till Sigtuna

Den 5 september körs för första gången festivalen Sigtuna Summer Squeeze runt om i Sigtuna. På Hotell Kristina kommer det bli tre intima konserter med artisten Dotter, som gjorde succé i  Melodifestivalen och nu är nominerad till en Rockbjörn som Årets kvinnliga liveartist!!! The Healthy people och ME, båda med Sigtuna-anknytning, är förband.

Festivalen arrangeras av Sigtuna Event i samarbete med flera av stadens hotell och det blir sammanlagt 18 st Covid-19 anpassade konserter med max 50 personer under lördagen den 5 september.

Dotter med förband kommer du kunna se i Hotell Kristinas festlokal Teatern. Upplägget är lättsamt och skönt med tre olika valmöjligheter, som alla är en totalupplevelse där mat och konsert kombineras.

* Lunch + konsert kl 13-15 (550 kr)
* Eftermiddag med Plocktallrik + konsert kl 16-18 (550 kr)
* 3-rätters middag + konsert kl 19:30-23 (850 kr)

Biljetter till festivalens alla event säljs av respektive hotell och arrangör och du hittar all information och länkar på www.sigtunaevent.com. Möjlighet finns att övernatta för den som önskar.

Mera info om musikerna:
* Dotter - artisten Dotter heter Johanna Jansson och fick sitt stora genombrott genom finalen i Melodifestivalen 2020 och låten Bullet proof. Som låtskrivare deltog hon redan 2017 och 2018. Denna sommar har dotter har bl.a. gästat Allsång på Skansen. Artistnamnet kommer från hennes engagemang, natur, djurrätt och miljöfrågor och i texterna återfinns även teman kring personlig utveckling och andlighet. Vid detta unika framträdande får vi chans att uppleva mer av Dotters artisteri.

* ME – Sigtunabördiga Fredrika-Louis är nu på väg att slå igenom som artisten ME, stöttad av Sigtunaborna Chris Lotthagen-Wildinghoff, Robin Ahnlund och Anders Lindh. Redan spelas ME:s låtar på klubbar i USA och efter pandemin väntar bl.a. spelningar i London .

* The Healthy People - en indiepunk-trio från Skanstull som spelar högenergisk rock ’n’ roll med influenser från punk (finns på Spotify/SoundCloud). Något som särskilt lyser igenom hos Sigtunatrummisen – Hjalmar Olsen. Eller som bandet själva säger – vi är det bästa som har hänt sedan sallad i påse.

• evenemang & aktiviteter

• Dalarna

Familjeägda Hotell Kristina ligger i pittoreska Sigtuna stad med fantastisk utsikt över Mälaren, bara 15 minuter från Arlanda, alldeles lagom långt från Stockholm. Färgstarkt, Hållbart och Äkta är våra ledord.

Utsikten över Mälaren är magnifik och anläggningen är härligt inredd med mycket färg, form och design, som inspirerar och överraskar. De unika funkisbyggnaderna från 30-talet, bär på många minnen från tiden som den anrika internatskolan Sigtunaskolan. Idag är hotellet renoverat till en modern plats för personliga möten, kickoffs som ger avtryck, kul weekends med vännerna, högkvalitativa ekologiska matupplevelser och effektiva, hållbara möten och konferenser.

Hotell Kristina har 62 sköna hotellrum för 87 gäster och 13 trevliga möteslokaler med plats för 2-130 personer. Miljö och hållbarhet genomsyrar hela verksamheten, som är SVANEN-certifierad och har dubbla KRAV-märken. Det innebär att över 60 % av det du äter och dricker här är KRAV-märkt eller ekologiskt. Ledorden som driver och motiverar företaget är Färgstarkt, Hållbart & Äkta.