Pernilla och Andreas Olsen har drivit Hotell Kristina i 20 år. Nu lämnar de över verksamheten till nya ägare.

​Hotell Kristina i Sigtuna får nya ägare

Det går fort när man har kul! Efter nästan 20 år har Pernilla och Andreas Olsen beslutat sig för att sälja Hotell Kristina.

- Det har varit väldigt roliga, lärorika och stundtals utmanande år. Vi vill rikta ett stort tack till våra fantastiska medarbetare, kunder och leverantörer som varit med oss under alla dessa år. Tillsammans har vi åstadkommit det fina koncept som vi nu med stolthet, och lite vemod, lämnar över med varm hand till nya ägare, säger Pernilla.

- Vi funderar redan på nya affärsidéer och ser fram emot en ny spännande era i våra liv. Nu önskar vi Familjen Leffler och personalen all lycka med Hotell Kristina i framtiden, hälsar Andreas.

Familjen Leffler som tar över har lång erfarenhet av att driva hotell i kommunen, allt från Sigtuna Stadshotell på 1980-talet till Arlanda Hotellby som såldes för några år sedan.

- Att nu få förmånen att ta över en av kommunens mest välrenommerade hotellanläggningar känns som en spännande och rolig utmaning, säger Familjen Leffler.

Hotellet är mycket välskött och Pernilla och Andreas har gjort ett fantastiskt arbete med att under dessa 20 år skapa en mötesplats i gamla Sigtunaskolan, med sitt historiska kulturarv. Med hjälp av hotellets proffsiga, engagerade och fina medarbetare är nu familjen Lefflers ambition att driva verksamheten vidare i samma anda som tidigare, samtidigt som det naturligtvis alltid finns en ambition att försöka bli ännu bättre.

Familjeägda Hotell Kristina ligger i naturmiljö med lätthet för sammanstrålning, endast femton minuter från Arlanda, i Sigtuna stad.

Utsikten över Mälaren är magnifik och anläggningen är härligt inredd med mycket färg, form och designade möbler,  att inspireras av. De unika funkisbyggnaderna från 30-talet, bär på många minnen från tiden som den anrika internatskolan Sigtunaskolan och är idag renoverat till en modern plats för effektiva, hållbara möten och konferenser, under namnet Hotell Kristina.

Det finns 62 hotellrum och 13 flexibla möteslokaler med plats för 2-126 personer. Hotell Kristina är SVANEN-certifierat och har dubbla KRAV-märken, vilket innebär att minst 50% av allt du äter och dricker här är KRAV-märkt eller ekologiskt. Ledorden som driver och motiverar företaget är Spänst, Kultur och Hållbarhet.

Hotellet ägs och drivs av Pernilla och Andreas Olsen. Välkomna!