Platschef uppmuntrar att "Springa för Livet"

När Sigtuna Stadslopp går av stapeln lördag den 7 september, kan du vara med och "springa för livet". Startavgiften går oavkortat till projekten Glömda Barnen och Mama Norah Education Centre i Kenya. Hotell Kristina är med och sponsrar projekten som drivs av Lions klubbarna i Sigtuna och Arlanda-Märsta.

På personaldörren till Hotell Kristina sitter en lapp uppsatt där Platschefen Ewa Wikland uppmuntrar personalen att delta i loppet. Detta gör hon genom att bjuda på startavgiften för den som vill "Springa för livet".

- Det är fantastiskt att kunna vara med och sponsra Sigtuna Stadslopp, vilket vi i har gjort sedan det första loppet gick av stapeln år 2007. Pengarna går oavkortat till samhällsnytta och går hand i hand med verksamhetens Hållbarhetspolicy där vi bland annat vill ta socialt ansvar, säger Ewa.

- Att uppmuntra personalen till att vara med i loppet känns också bra, inte bara tack vare att pengarna går till Lions otroligt viktiga och livsavgörande projekt som Glömda Barnen och Mama Norah Education Centre i Kenya. Utan också för att hälsa och välmående är en del av vårt ledord "Spänst". Ett ledord som vi vill ska genomsyra verksamheten, inte minst bland vår personal, avslutar hon.

Varför du ska anmäla dig till Sigtuna Stadslopp:

• Startavgiften går oavkortat till projekt som Glömda Barnen och Mama Norah Education Centre i Kenya
  • Alla kan delta - den som inte kan eller vill springa erbjuds ett promenadlopp om 5 km.
  • En kul dag med familj och vänner - det finns lopp för alla åldrar

Läs mer och anmäl dig på www.sigtunastadslopp.se