Pop nouveaux vernissage, Sigtuna Möte 100 år och weekendpaket på Hotell Kristina den 25 - 26 augusti!

Låt dåtid möta nutid, kombinera en helg i popkonstens tecken med Sigtuna Möte, en marknad då seklet var ungt!

Hotell Kristina och Selart Gallery inbjuder till pop nouveaux vernissage med bland andra William Sweetlove (som är pappa till hotellets fina röda gris) samt Philippe Huart (bildkonst), Cecilia Cubarle (bildkonst) samt Antonio De Felipe (bildkonst). Samtliga konstnärer är medlemmar i Les nouveau POP.

-         Det är väldigt roligt att få visa dessa fina internationella konstverk i en historisk funkismiljö och dessutom under Sigtuna Mötes 100 års jubileum, dessa kontraster ger utställningen en extra dimension, säger Ulf Welander från Selart.

Utställningen kommer att vara över hela anläggningen och mottot är:

KONST ÄR KUL OCH HÄLSOSAMT!

I detta tema erbjuder Hotell Kristina ett härligt weekendpaket inkluderat marknad, eftermiddagskaffe med hembakat bröd, 3-rätters serverad popmiddag tillagad av närproducerade råvaror av våra fantastiska kockar, logi i dubbelrum och stor frukostbuffé.

Selart Gallery samarbetar direkt med konstnärer och editörer i Sverige, Belgien, Frankrike och Italien och kan därför erbjuda konstverk från internationellt erkända konstnärer av hög kvalitet till mycket förmånliga priser.

För mer information om konstnärerna gå in på www.selart.se för mer information om Hotell Kristina gå in på www.hotellkristina.se

Vid frågor kontakta; Andreas Olsen 070-752 8 91, Hotell Kristina. Ulf Welander 070-827 95 85, Selart Gallery

Familjeägda Hotell Kristina ligger femton minuter från Arlanda, i Sigtuna stad.

Utsikten över Mälaren är magnifik och Hotell Kristina är härligt inrett med mycket färg, form och designade möbler. Våra unika funkisbyggnader från 30-talet, bär på många minnen från tiden som den anrika internatskolan Sigtunaskolan, och är numera renoverade till en modern plats för möten. Vi har 62 hotellrum och 13 flexibla möteslokaler med plats för 2-126 personer. Vi är både svanen och Kravmärkta!

Hotellet ägs och drivs av Pernilla och Andreas Olsen. Välkomna!