Anna Brandt ny CFO på Hövding

Anna Brandt – ny finanschef på Hövding

Företaget Hövding har rekryterat en ny CFO. Efter sommaren börjar Anna Brandt på Malmöföretaget med den uppmärksammade airbagen för cyklister.

- Det ska bli spännande med denna nya utmaning och jag ser fram emot att arbeta med en produkt som faktiskt kan rädda liv. Jag har erfarenhet av att arbeta med konsumentprodukter, men med Hövdings produkt förs det in en helt annan dimension, säger Anna Brandt.

Anna kommer från en karriär inom Dole koncernen och senast i rollen som Finance & HR Director inom Saba Gruppen.

Hövding Sverige AB är sedan 2015 noterat på Nasdaq First North och företaget har idag 30 medarbetare på huvudkontoret i Malmö. Hövding säljs i 16 länder runt om i världen och finns att köpa i över 1 000 butiker.

- Anna tillför finansiell erfarenhet från internationellt arbete i större sammanhang. Med vår tillväxttakt och internationella ambition kommer hon hjälpa Hövding att nå våra mål, säger Hövdings VD Fredrik Carling.

Kategorier

Hövding är en diskret krage som cyklisten bär runt sin hals. Kragen innehåller en hopvikt airbag som löser ut på 0.1 sekunder när den är involverad i en olycka. En airbag blåser upp och omsluter och skyddar huvudet på cyklisten. Hövdings airbaghjälm för cyklister har de senaste åren börjat lanseras internationellt och finns idag på 15 marknader i Europa samt i Japan. Företaget har sitt huvudkontor i Malmö och noterades på Nasdaq First North den 16 juni 2015. www.hovding.se