Confidence through evidence.

Pressmeddelande -

Den robuste MiYOSMART evidensportefølje styrket af lovende etårige resultater fra en europæisk kohorte.

Bangkok, Thailand – 1. oktober 2023 – HOYA Vision Care, har forpligtet sig til at udvikle innovative løsninger til at løse det voksende problem med progression af nærsynethed hos børn, udvidede sin forskning til Europa i et forsøg på at bekæmpe dette problem globalt.

I øjehelseindustrien udføres det meste forskning i barndomsmyopi i Østasien, hvor tilstanden er mest udbredt.1 På grund af forekomsten af myopi, der stiger over hele verden, er der imidlertid også behov for at teste effektiviteten af myopikontrolsløsninger hos børn af andre etniciteter og geografiske områder.1 Derfor gennemfører HOYA Global Medical Affairs-teamet et 3-årigt observationsstudie i Storbritannien, ivrig efter at udvide rækkevidden af MiYOSMART-fordele til europæiske børn med myopi. Denne nye undersøgelse nåede sin 1-årige milepæl tidligt i år, hvis resultater officielt blev præsenteret på Association for Research in Vision and Ophthalmology (ARVO) 2023-konferencen den 23Rd-27. april i New Orleans.2

Undersøgelsen omfatter 128 børn i alderen 5 til 15 år, der rekrutteres på tre universitetscentre i Storbritannien. Alle børn fik ordineret MiYOSMART brilleglas, og deres udvikling blev fulgt med det formål at evaluere MiYOSMART brilleglassenes ydeevne hos europæiske børn.2 Resultaterne af undersøgelsen viste lignende effektivitet af MiYOSMART brilleglas hos kaukasiske versus asiatiske børn, især hos børn i alderen 8 til 13 år .2, 3 De fleste børn var symptomfri inden for en uge og viste stor tolerabilitet og accept.2

"Vi er meget glade for at kunne dele de opmuntrende foreløbige resultater af vores europæiske forskning indtil videre. Myopi hos børn er et udbredt problem, og vi er forpligtet til at fortsætte med at bekæmpe dette problem ved at bruge innovative løsninger som MiYOSMART brilleglas. De sammenlignelige resultater i den europæiske kohorte signalerer til os, at MiYOSMART er en effektiv måde at bremse udviklingen af myopi hos børn over hele kloden med forskellige etniciteter. Vi ser frem til at dele de fulde resultater fra dette 3-årige studie i den nærmeste fremtid", siger Dr. Natalia Vlasak, Global Head of Medical and Scientific Affairs hos HOYA Vision Care.

HOYA Vision Care er forpligtet til evidensbaseret myopi og stræber efter at bringe denne tilgang til det næste niveau ved at styrke øjehelsepersonale i deres kliniske praksis. De handler om dette engagement gennem deres nye Confidence through Evidence-kampagne, som blev lanceret den 1. oktober 2023. Kampagnen har til formål at uddanne optikere i vigtigheden af evidens i barndomsmyopi samt gøre opmærksom på den robuste MiYOSMART-evidens, som vil gøre det muligt for optikere at håndtere myopi i deres daglige kliniske praksis.

"Det er vigtigt at vælge behandlinger for at bremse udviklingen af myopi hos børn baseret på den bedste tilgængelige dokumentation", sagde professor Saw Seang Mei fra Singapore Eye Research Institute i et af kampagneekspertinterviewene offentliggjort af HOYA Vision Care på den sociale medieportal, LinkedIn.
Over 2 millioner forældre over hele verden har allerede stolet på MiYOSMART siden lanceringen i 2018.4 Med MiYOSMART-beviserne, der strækker sig til europæisk kohorte, vil HOYA Vision Care fortsætte med at hjælpe med at bekæmpe og kontrollere det voksende problem med myopi rundt om i verden.

Produktansvarsfraskrivelse: MiYOSMART brilleglas er ikke godkendt til brug i behandlingen af myopi i alle lande, herunder USA, og er i øjeblikket ikke tilgængelige til salg i alle lande, herunder USA.

Om HOYA Vision Care
I over 60 år har HOYA Vision Care været en passioneret og global leder inden for optisk teknologisk innovation. Som producent af højtydende brilleglas af høj kvalitet sigter HOYA løbende mod at levere de bedst mulige synsplejeløsninger til optikere og deres patienter over hele verden. Virksomheden leverer linser i 110 lande med et netværk på over 17.000 ansatte og 43 laboratorier over hele kloden.

For yderligere information kontakt venligst:
HOYA Vision Care PR
Navn: Susan Brown
E-mail: susan@wearenomads.com
Følg HOYA Vision Care på Linkedin

Referencer

1. Grzybowski A, Kanclerz P, Tsubota K, Lanca C, Saw SM. En gennemgang af epidemiologien af nærsynthed hos skolebørn over hele verden. BMC oftalmol. 2020; 20(1):27.

2. McCullough Sørensen, Barr, H, Fulton, J, et al. 2-årig Multi-Site observationsundersøgelse af MiYOSMART nærsynethed kontrol brilleglas i britiske børn: 1-års resultater (abstrakt). ARVO 2023; 23.-27. april 2023; New Orleans, LA, USA.

3. Lam CSY, Tang WC, Tse DY, Lee RPK, Chun RKM, Hasegawa K, et al. Defocus Incorporated Multiple Segments (DIMS) brilleglas Langsom progression af nærsynethed: et 2-årigt randomiseret klinisk forsøg. Br Jørgensen Ophthalmol. 2020; 104(3):363-8.

4. Baseret på antallet af solgte MiYOSMART-brilleglas pr. HOYA salgsdata, der er registreret pr. juli 2023.