Hozelock Flexi Spray

Flexi Spray, allt-i-ett innebär att man kan använda den på en mängd olika sätt;

den har en bra räcklängd med den långa böjbara armen

en sprinkler som går att reglera

ett nytt sätt tänka för att kunna vattna på områden man inte annars kunnat komma till

Själva magin med Flexi Spray ligger helt enkelt i delen där man kan böja den. Den är speciellt framtagen för trädgårdsintresserade som vill ha en lösning för bevattning med en allt-i-ett-lösning.

Innovation och design

Alla fördelarna med Flexi Spray har blivit framtagna och tillverkade med användaren i åtanke.

Handtaget är ergonomiskt utformat för att passa perfekt i handen, för att göra det bekvämt och enkelt att vattna.

En avtryckare i 3 steg, kombinerat med en flödeskontroll, ger användaren en total kontroll över hur mycket vatten som flödar. Detta ger plantor vad dem behöver och minskar vattenåtgången.

Med sitt böjbara hölje och dubbla tjocklek mot standardslang, kan Flexi Spray formas till vad som behövs för att kunna bevattna.

Genom att kombinera den formbara slangen med munstycket som har flera funktioner, ger det möjlighet för användaren att vattna var helst man vill, när man vill.

Spridare

Forma Flexi Sprayen så att den slingrar sig upp från marken och det ger en vattenspridare som täcker upp till 69m2.

Lång räckvidd

Genom att räta ut och forma stadigt kan man enkelt bevattna ovanifrån.

Punktmarkera en plats med bevattning

Vid de tillfällen då man behöver vattna en specifik zon eller planta kan man enkelt forma Flexi Sprayen så att den står för sig själv och markerar bevattningen.

Sprinklerpistol

Munstycket är också en sprinklerpistol komplett med sprutmönster såsom strilspray, jetstråle och snabbfyllning.

Hozelock AB Tel.nr: 0702-24 89 21 www.hozelock.se Madelene Eklöw-Björk madelene.eklow-bjork@hozelock.se

• flexi spray
  • hozelock
  • sprinkler
  • ergonomiskt
  • minskar vattenåtgången
  • snabbfyllning.
  • vattenspridare
  • trädgård

• Göteborg

Att ta hand om och vårda sin trädgård kan vara mycket givande. Oavsett om det är att vattna eller plantera frön och plantor i rabatten, så tycker våra kunder om att vara en del av sin trädgård. Med över femtio år av trädgårds expertis förstår Hozelock lyckan över att ha en trädgård och har utvecklat en stor serie med produkter som hjälper våra kunder att få sina trädgårdar att blomstra och sjuda av liv.

Vi kombinerar en stor kunskap med stor passion för skötsel av trädgården tillsammans med vår produktutveckling. Varje produkt är noggrant utvecklad och designad för att ge användaren en möjlighet att lyckas med sitt trädgårdsarbete.
Hozelock är Englands populäraste trädgårds leverantör. Sedan starten 1959 på ett flygfält i närheten av staden Haddenham, har vi utvecklat vårt produktsortiment: bevattning, damm och trycksprutor.
Vår första produkt var världens första slangkoppling – the Hoze-Lock.
Idag finns vårt huvudkontor i Birmingham (UK). Trots att vi är ett internationellt trädgårdsföretag tillverkar vi 75% av våra produkter i England, resterande 25% tillverkas i Frankrike, Malaysia, Taiwan och Kina.
Hozelock AB är en del av Hozelock Group. Hozelock Group tillverkar varor under två varumärken:
Hozelock – vårt trädgårdsvarumärke , www.hozelock.se
och Tricoflex – vårt slangvarumärke, www.tricoflex.com