Fotograf Josefin Sörstrand ställer ut med tema Gränslös kärlek

Från och med imorgon den 23:e november kan vi skåda Josefin Sörstrands bilder på Mölndals museum. Temat för utställningen är Gränslös kärlek. ”De bilder jag ställer ut handlar om den gränslösa kärleken som borde vara alla barns rättighet världen över”, säger Josefin, VD på HQ Photo.

Josefin Sörstrands bildintresse har alltid funnits med henne. Hon har arbetat med foto sedan 1994, då hon bland annat filmade skidåkning i Colorado. Väl hemma i Sverige igen gick hon en tvåårig utbildning inom stillbildsfoto på Kulturama i Stockholm och har sedan dess frilansat som pressfotograf på Hallands Nyheter, arbetat som fotoassistent och varit delägare i en reklamfotofirma under många år. Nu driver hon HQ Photo som ligger i Mölndal.

Josefin fick en förfrågan av Mölndals museum att hålla en utställning i deras lokaler. Hon valde själv temat Gränslös kärlek. ”I bilderna vill jag fånga den totala närheten och gränslösa kärleken som finns mellan förälder och barn, det borde vara en självklarhet för alla barn att ha det så", säger hon. Josefins tanke med platsen var att hon ville fånga dem hon fotograferade i sin egen naturliga miljö. "Jag ville fånga den positiva och kärleksfulla känslan som uppstår, något som jag önskar att alla barn fick uppleva".

Utställningen med ett tiotal bilder kommer att vara i Forscaféet och pågår mellan 23 nov 2012 - 13 jan 2013.

• Bio, film, foto

• konst