Fotograf: Daniel Gual

Omorganisation av ledningsfunktioner på HSB Bostad

HSB Bostad organiserar om i ledningsfunktionerna på bolaget. Projektutvecklingsverksamheten lyfts direkt in i ledningsgruppen med Johanna Berg som affärsområdeschef. Leif Lindqvist, chef för fastighet och transaktionsverksamheten, läggs direkt under vd Jonas Erkenborn.

-Vi effektiviserar bolaget och förbättrar samordningen internt, förändringen är en del av det arbetet, säger vd Jonas Erkenborn.

I HSB Bostads ledningsgrupp finns sedan tidigare affärsområdena Försäljning och eftermarknad samt Produktion och avdelningarna VD-stab och marknad samt Ekonomi representerade. Förändringarna trädde i kraft den 16 september.

Under snart hundra år har HSB byggt nya bostäder och skapat "det goda boendet". Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är HSBs bostadsproduktionsbolag i Stockholms och Gotlands län. HSB Bostads vision är att ”skapa framtidens bästa boende i samverkan med våra ägare”.

www.hsb.se

Linda Younes

Affärsområdeschef Försäljning och Marknad, HSB Bostad 0734-034254

HSB Stockholm är en medlemsägd bostadskooperation som erbjuder bosparande, nyproduktion av bostäder och förvaltning. Vårt uppdrag är att tillsammans med medlemmarna skapa det goda boendet. Det har vi gjort framgångsrikt i snart 100 år. Våra drygt 151 000 medlemmar, 58 000 bosparare och närmare 470 bostadsrättsföreningar finns i följande 16 kommuner i Stockholms län: Danderyd, Ekerö, Haninge, Lidingö, Nacka, Norrtälje, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Tyresö, Täby, Upplands Bro, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker.

Fleminggatan 41