Foto:Friskis&Svettis

Friskis&Svettis ny hyresgäst i centrala Kungälv

HSB Göteborg välkomnar Friskis&Svettis Kungälv/Ale som ny hyresgäst på Uddevallavägen 3 i Kungälv. Här kommer ett citynära och modernt gym etableras. Lokalerna är 420 kvadratmeter och den nya anläggningen ska locka träningssugna Kungälvsbor i alla åldrar.

För att möta ett ökat intresse för gymträning och erbjuda lättillgänglig träning för fler människor i centrala Kungälv har Friskis&Svettis Kungälv/Ale letat efter möjligheter att etablera sig i området. HSB Göteborgs lokaler på Uddevallavägen 3 visade sig passa perfekt för ändamålet och nu har ett tioårigt hyresavtal tecknats mellan parterna.

– Vi är väldigt glada för våra nya hyresgäster i Kungälv och vi kommer snart påbörja arbetet med att anpassa lokalerna för att de ska bli så attraktiva och välkomnande för besökarna som möjligt, säger Rebecca Brorström, chef hyresfastigheter, HSB Göteborg.

Hyresgästanpassning kommer påbörjas inom kort och ombyggnaden beräknas ta cirka tolv veckor. Lokalerna kommer också att handikappanpassas.

Anläggningen kommer att fokusera på individuell och funktionell gymträning. Tanken är att skapa ett välplanerat gym som sticker ut från mängden som ska locka nya besökare. Målgruppen är bred, allt från ungdomar till pensionärer är välkomna.

– Vår verksamhet växer ständigt och målsättning med etableringen är att få fler människor att uppleva rörelseglädje tillsammans med oss. Vi vill sprida vår filosofi att träning inte behöver vara något märkvärdigt och att träning är att investera i sin egen hälsa, säger Marie Olsson, verksamhetschef Friskis&Svettis Kungälv/Ale.

Lokalen kommer utrustas med konditionsmaskiner, ett cirkelgym och fasta gymmaskiner. Utöver det ska en fri träningsyta skapas för funktionell träning och gruppträning, som blir ett komplement till gymträningen. Den nya anläggningen kommer att ha öppet dagligen mellan kl. 05-23.

Jens Holmberg, PR- och kommunikationsansvarig HSB Göteborg
jens.holmberg@hsb.se

Marie Olsson, verksamhetschef Friskis&Svettis Kungälv/Ale
marie@kungalv.friskissvettis.se

Fakta Friskis&Svettis Kungälv/Ale
Friskis&Svettis Kungälv/Ale har idag 5300 medlemmar. Det är en ideell idrottsförening utan vinstintresse som startade sin verksamhet 1988 med syftet är att få så många människor som möjligt i rörelse och därmed bidra till en ökad folkhälsa. Verksamhetsidén är att erbjuda lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla. Allt överskott går tillbaka till medlemmarna i form av nya satsningar och etableringar, utbildning av fler ledare och instruktörer, uppdatering och förnyelse av träningsutrustning med mera. Medlemmarna är från 2 till 93 år. Verksamheten bedrivs idag av ett fåtal anställda och 150 ideella funktionärer. Sedan 2013 driver föreningen en träningsanläggning på 2800 kvm i Rollsbo, som erbjuder ett komplett träningsutbud.

HSB Göteborg är ett kooperativt bostadsföretag och verkar från Lysekil i norr till Kungsbacka i söder. Vi erbjuder nyproducerade bostadsrätter i attraktiva områden, hyreslägenheter, ett fördelaktigt bosparande och ett heltäckande förvaltningsutbud för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Idag är det 70 000 medlemmar som alla äger HSB Göteborg tillsammans. I samverkan skapas Det Goda Boendet – goda bostäder, välskötta hus, trygg boendeekonomi och en god boende gemenskap. Och eftersom det är medlemmarna som äger HSB är det också de som demokratiskt beslutar om verksamheten. Detta skiljer HSB från övriga och ger också medlemmar möjlighet att utveckla sitt boende till något unikt och givande.