Dammvägen 6A-C i Lysekil. Foto: HSB

HSB Göteborg säljer fastigheter i Lysekil

HSB Göteborg säljer fastigheterna Mariedal 3:16-22 i Mariedal i Lysekil till ProValue AB. Tillträde sker den 1 november 2016. Fastigheternas totala yta är cirka 16 500 kvadratmeter och består av 251 hyreslägenheter.

- HSB har under en längre tid sett hur medlemmarnas intresse för just hyreslägenheter i Lysekil blivit allt mindre. Vi har nu därför valt att sälja det aktuella hyresbeståndet och valt köpare med stor omsorg. Vi är mycket positiva till att ägandet av att fastigheterna nu övertas av ProValue, säger Kristian Isberg, chef Hyresfastigheter på HSB Göteborg.

ProValue valdes utifrån egenskaper som stabil och trygg ägare med ett gott renommé om att ta väl hand om sina fastigheter.

- Vi på ProValue har haft intresse av att låta vårt bestånd med hyresfastigheter växa under en längre tid och är nu glada att få möjlighet att förvärva de här fina fastigheterna. Dessutom känns det mycket positivt att HSB nu även i fortsättningen kommer att sköta förvaltningen, säger Göran Gustafsson, vd på ProValue.

HSB förvaltar i Lysekil
HSB kommer fortsatt att finnas kvar i Lysekil, dels med förvaltning av HSB bostadsrättsföreningar och dels även med fortsatt extern förvaltning av bostäder på orten.

- Vi tror fortsatt på Lysekil. Samtidigt måste vi ta hänsyn till ägarintresset, vilket är HSBs medlemmar. Vi fokuserar nu på att låta HSBs hyresbestånd växa i lägen och orter där medlemmarna har större intresse av att bo, säger Kristian Isberg, HSB Göteborg.

CBRE har varit säljarens rådgivare i affären.

Har du ytterligare pressfrågor, kontakta:

Kristian Isberg, chef Hyresfastigheter, HSB Göteborg
Tele: 010-442 22 19