HSB brf Fotografen i Nya Hovås.

Pressinbjudan: första spadtaget HSB brf Fotografen

I Nya Hovås bygger HSB Göteborg 34 bostadsrätter i brf Fotografen, Det är HSB Göteborgs tredje och avslutande etapp av bostäder i det naturnära och populära området Nya Hovås, som ligger strax utanför Göteborg. Den 27 november klockan 14.00 är det dags att ta första spadtaget för projektet och HSB Göteborg välkomnar medier att medverka vid detta tillfälle.

- Vi startade med HSB brf Boulevarden och byggde sedan HSB brf Esplanaden. Nu lägger vi de sista pusselbitarna i området med HSB brf Fotografen. Med sitt läge strax utanför stan och närheten till naturen får de som väljer att bo i denna småskaliga blandstad i världsklass det bästa av två världar, säger Kristian Isberg, affärsområdeschef bygg, fastighet och förvaltning på HSB Göteborg.

Stort intresse för bostäderna
    Intresset för området har varit stort sedan första början och idag har HSB Göteborg fler är 1 100 intressenter för de nya bostäderna som planeras. Husen är ritade av Arkitema och det är byggbolaget NCC som fått uppdraget att bygga brf Fotografen genom en totalentreprenad. De 34 lägenheterna är i storleken 1 - 4 rok.

Tydligt hållbarhetsfokus
    Brf Fotografen kommer att certifieras enligt Miljöbyggnad Silver och projektet har tydliga hållbarhetsförtecken. Bland annat kommer fastigheten att förses med solceller och ett solhybridsystem. Lösning har utvecklats i samarbete med forskningsarenan HSB Living Lab.

Första spadtaget

När: 27 nov kl.14.00

Plats: Brf Fotografen, intill Krogabäcksparken i Nya Hovås.

Medverkande:

Lars Göran Andersson, vd HSB Göteborg

Johannes Hulter (S), kommunalråd och ordförande Göteborg Stads stadsbyggnadsnämnd

Petra Ahlström, affärschef NCC Building

Linda Hansson, arkitekt Arkitema

Meddela gärna om ni vill delta på evenemanget. Det kommer att finnas möjlighet att ställa frågor till representanterna från respektive organisation.

Varmt välkomna!