IoT - en naturlig del av byggverksamheten idag

Blogginlägg   •   Aug 29, 2018 09:31 CEST

- IoT har nu blivit en naturlig del av byggverksamheten som löser många problem som tidigare inte har varit möjligt, säger Christer Thulin, byggexpert på företaget iioote.

På Smart City Connection kommer Christer ge konkreta exempel på smarta lösningar som han själv har varit med om att implementera. Lösningar som leder till effektivisering och därmed besparingar i byggbranschen. Christer startade byggföretag redan 1996, efter 15 år inom Byggteknik och Produktion på Skanska. Tankarna från första dagen har varit att göra byggteknik bättre i hela kompetenskedjan.

Om iioote AB
iioote arbetar med företag, kommuner och organisationer vid implementering av IoT i verksamheten. Spetskompetensen finns inom IoT, IT och telekom i kombination med branschspecifik kompetens från bygg-, maskin- och fordonsindustrin. iioote tar fram lösningar som driver utvecklingen av enkel och innovativ IoT framåt i samhället. Detta möjliggörs av radiosystem som använder energisnål teknologi det vill säga Low Power Wide Area Networks (LPWAN).

SMART CITY CONNECTION – en mötesplats för LoRaWAN™, 20–21 september i Göteborg

Följ oss för presentationer av eventets talare och utställare varje vecka.

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="https://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.