Devex Mekatronik firar 20 år

Devex Mekatronik grundades 1998 med visionen att bidra med ett brett koncept av ingenjörskunnande och modern produktionsteknik.
20 år senare har företaget framgångsrikt levererat kompetens och helhetslösningar med komplett produktframtagning till kunder i en mängd olika utvecklingsintensiva industrier, från mindre entreprenörer till globala världsledande företag.

Idag jobbar över 100 medarbetare på Devex Mekatronik med 5 kontor i Sverige som hjälper våra kunder att lyckas med sina produktidéer och innovativa projekt, från idé till hållbar verklighet.

"I en föränderlig värld är det viktigt att vi är lyhörda för ny teknik och nya metoder och det ställer även högre krav på vår projektmetodik. För oss är det viktigt att hålla en hög innovationstakt inom organisationen i syfte att kunna vara våra kunders bästa partner både nu och i framtiden", berättar Eric Boström vd och grundare av Devex Mekatronik.

I höstas blev företaget för tredje gången utnämnd till Gasellföretag av Dagens Industri som ett av Sveriges snabbast växande företag och påbörjade även under slutet av 2016 ett långsiktigt samhällsengagemang tillsammans med The Eezer Initiative. Samarbetet syftar på att bidra med teknisk kompetens och i förlängningen bidra till hållbar utveckling och bättre levnadsvillkor.

"För oss som ingenjörer känns det väldigt roligt och viktigt att kunna bidra med teknisk kompetens när vi har den möjligheten. Det här projektet har varit en nyttig insikt om världens orättvisor och att en verklig förståelse för deras behov kan skapa stor förbättring. Vi hoppas givetvis kunna följa upp detta projekt med många fler framöver", säger Eric Boström

Förutom pågående samhällsengagemang planerar företaget för en fortsatt expansion under 2018 och genomför en renovering av företagets huvudkontor i Stockholm samt kommer flytta till större och modernare lokaler i Linköping.

Firandet av 20 framgångsrika år kommer framförallt att ske under den interna konferensresa som arrangeras under mars.

För mer information, kontakta gärna:
Eric Boström, vd Devex Mekatronik
eric.bostrom@devex.se, tel. 070 321 68 80

• Ingenjörskonst

• devex mekatronik
  • ingenjörer
  • helhetslösningar
  • produktutveckling
  • hållbar verklighet

Vi gör idéer till hållbar verklighet

Devex Mekatronik AB grundades 1998 och erbjuder kvalificerade ingenjörstjänster för intensiva teknikutvecklingsprojekt med kompetens- och produktleveranser inom hela utvecklingscykeln, från idé till hållbar verklighet. Bolaget har 100 medarbetare på flera orter i Sverige med kunder inom områden som medicinsk teknik, flyg/försvar, livsmedel, miljöteknik samt industri och forskning.

Joakim Östblom

Amanda Boström