Huawei IdeaHub

Huawei lanserar IdeaHub: Ett nytt verktyg för det smarta kontoret

Europa, 12 oktober, 2020 Huawei har idag officiellt lanserat sin intelligenta samarbets- och konferensprodukt IdeaHub. Ett smart kontorsekosystem för alla scenarier, som syftar till att förbättra effektiviteten för företag, särskilt i samband med distansarbete. Från och med måndag 12 oktober kan kunder i 27 länder beställa IdeaHub, som finns i modellerna IdeaHub S och IdeaHub Pro.

Huawei IdeaHub är det senaste smarta produktivitetsverktyget för den moderna arbetsplatsen som är utformad för att förbättra hur team arbetar tillsammans. Detta intelligenta verktyg integrerar olika funktioner, inklusive samarbete på flera skärmar mellan mobiler och datorer, interaktiv whiteboard, intelligent handskrift, distanssamarbete och videokonferenser.

Den nya produkten erbjuder tre unika funktioner till användare som letar efter en modern smart arbetsplats: ett öppet ekosystem för videokonferenser, innovativ och enkel produktdesign istället för en traditionell komplex hårdvara.

Huaweis nya IdeaHub fungerar som whiteboard, projektor och professionell videokonferensutrustning, samtidigt som den erbjuder en bättre mötesupplevelse med 4K-upplösning, samt kamera med upplösningen på 1080p30 HD respektive 4K30. Huawei Ideahub stödjer dessutom molnbaserade videokonferenstjänster och -plattformar från tredje part.

Ideahub är utformad för att passa alla typer av kontor och mötesrum och mottog Red Dot Award 2020 på grund av sin eleganta, moderna, användarcentrerade design.

Produkten levereras med AI-funktioner, till exempel virtuella Acoustic Baffle, som hjälper till att brusreducera samtalen. Samtidigt justerar AutoFrame automatiskt kameravinkeln utifrån konferensrummets utformning och antalet deltagare i mötet. Genom att använda 12 mikrofoner och 4K-kamera kan IdeaHub automatiskt lokalisera den person som pratar i en radie på 8 meter. Det bredare frekvensbandet för överföring garanterar kristallklart Hi-Fi-ljud hos alla mottagare.

- Den här produkten kommer helt rätt i tiden, eftersom väldigt många har fått uppleva hur det är att arbeta på distans och då insett hur viktigt det är med ett bra konferenssystem, säger Anna Idbrant, Nordisk Marknadschef på Huawei Enterprise och fortsätter: Med dagens tekniska utveckling kommer det snart inte längre räcka med en whiteboard och projektor i mötesrum och konferensanläggningar. IdeaHub kommer att förändra och förenkla sättet som vi har möten på, både på plats och distans. När du väl börjat använda en sådan här produkt, kommer du inte vilja gå tillbaka de traditionella lösningarna.

För mer information om produkten, vänligen besök: https://e.huawei.com/se/products/cloud-communications/ideahub

För att se lanseringen av IdeaHub, vänligen besök: https://e.huawei.com/se/special_topic/event/2020q3/2020_10_ceen_ideahub_launch