Huawei storsatsar på MWC i Shanghai

Huawei storsatsar på MWC i Shanghai

Idag inleds årets upplaga av Mobile World Congress, MWC, i Shanghai. På konferensen, som pågår 23-25 februari, medverkar Huawei med flera programpunkter och företaget kommer även att avslöja nya produkter och lösningar bland annat inom smarta hem.

MWC är Asiens ledande konferens inom morgondagens teknik – allt från 5G till artificiell intelligens och IoT. Varje år riktas världens ögon hit när den senaste tekniken diskuteras och nya produkter och lösningar lanseras. Förra årets konferens ställdes in på grund av pandemin, men årets upplaga blir en hybridkonferens som både går av stapeln fysiskt i Shanghai och online.

I år väntas över 200 utställare, bland andra Huawei som i år anordnar hela 13 evenemang under de tre dagar som konferensen pågår. Bland konferensens huvudtalare finns Ken Hu, roterande ordförande Huawei.

- En helt sammankopplad, intelligent värld närmar sig snabbt. Ny teknik som 5G och artificiell intelligens accelererar den globala digitaliseringen och öppnar för oerhört spännande möjligheter för såväl företag och samhällen som för individer. Det ska bli mycket intressant att följa årets MWC i Shanghai, många av de tekniker och trender som presenteras här kommer garanterat att få stor inverkan på Sverige under kommande år, säger Fredrik Tumegård, kundansvarig Huawei.

Huawei har annonserat att de på onsdag, MWCs andra dag, kommer att lansera nya produkter och lösningar inom bland smarta hem, trådlösa nätverk, AI och smart datalagring.

Här kan du registrera dig för Huaweis event på MWC

Mer information om MWC Shanghai