B2B IT-Partner AB, Growth Partner of the Year

Tillsammans med partners bygger Huawei Enterprise det digitala Sverige

För att uppmärksamma Huaweis partners och det gemensamma arbetet inom digitalisering anordnade Huawei Enterprise Nordic konferensen Huawei Horizon. Över 100 partners möttes tillsammans med representanter från Huawei i Stockholm den 6 april. Under konferensen diskuterades nya produkter och tjänster, framtiden i branschen, samt hur man tillsammans kan fortsätta att skapa ett ekosystem och bygga det digitala Sverige.

- Huawei Horizon är den viktigaste konferensen vi gör under året eftersom den är för alla våra partners. Huawei Enterprise har varit verksamma i Sverige i över 10 år och vi har långvariga relationer med våra partners. Utan dem skulle vi inte vara här idag. Att dessutom äntligen kunna ses fysiskt efter två år av pandemi är förstås en härlig känsla som gör årets konferens än mer speciell, säger Gabriel Zhou, Nordic Channel Director Huawei Enterprise.

Huawei har en lång historia i Sverige och övriga Norden. Under de över 20 år som bolaget har funnits i Sverige har relationen med partners varit central för affären. Huawei Enterprise har varit verksamma på den svenska marknaden i över 10 år och har tillsammans med partners varit en viktig del i att bygga det digitala Sverige. Konferensen Huawei Horizon är en viktig del i detta, där utmaningar diskuterades och relationer stärktes för fortsatt arbete för en smart, grön, digital framtid.

Under konferensen lanserade Huawei Enterprise ett antal nya produkter såsom en ny Low-Carbon Intelligent Campus Network-lösning för nätverksbyggande, en ny CloudFabric Easy-lösning för minidatacenter-nätverk, samt OceanProtect för katastrofåterhämtning.

Gemensamt för dessa nya produkter är att de, med hjälp av innovativa tekniska lösningar, förenklar processer för kunderna och skapar både ekonomiska och miljömässiga besparingar. Exempelvis möjliggör den nylanserade Low-Carbon Intelligent Campus Network-lösningen att kunder kan minska byggnadens energikonsumtion med upp till 30 procent. Detta är en viktig del i Huaweis fokus på att bygga ett smart, grönt, digitalt ekosystem.

Likt tidigare upplagor av Huawei Horizon delades Golden Dragon Award ut till de mest enastående partners 2021 i ett antal olika kategorier. B2B IT Partner tog emot utmärkelsen Growth Partner of the Year.

- Vi är mycket nöjda med samarbetet vi har med Huawei och är hedrade över att få motta denna utmärkelse. Vi och Huawei har det gemensamma målet att leverera de bästa lösningarna till kunderna, säger Daniel Grahn, Head of Infrastructure på B2B IT Partner.

Alla Golden Dragon Award-vinnare:

NetNordic Norway AS, Service Capability Partner of the Year

Proact IT Norway AS, Data Center Partner of the Year