Huawei Servicekampanj

Nyhet -

Huawei erbjuder upp till 20 procent rabatt vid skärmbyte och fri frakt – utanför garantin

Huawei har sedan tidigare förlängt garantitiden och gjort det enkelt att skicka in garantiärenden med post. Nu erbjuds Huawei-kunder även upp till 20 procents rabatt på skärmbyte, utanför garantin. Dessutom är frakten för reparationen kostnadsfri.

Under perioden 20 april till 20 maj erbjuds Huaweis kunder rabatt på reparation vid byte av trasig skärm samt kostnadsfri frakt av enheter som skickas in via post. Dessutom erbjuds gratis förlängd garanti för enheterna som skickas till reparation, vars garanti löper ut mellan den 15 mars 2020 och 14 juni 2020. Den nya garantitiden för dessa produkter sätts till 15 juni 2020.

- Vi vet att framförallt mobiltelefonen spelar en oerhört viktig roll för de flesta. Därför vill vi försöka förenkla för våra kunder som behöver laga sina skärmar även om garantin har gått ut. Vi hoppas att kostnadsfri frakt kan underlätta lite i dessa speciella tider, säger Sofia Björnerfors, PR ansvarig på Huawei Consumer Group i Sverige.

Huawei hjälper kunder att skicka in sin enhet för service via post. För att utnyttja detta kontaktar man Huaweis support som registrerar ärendet och ordnar med fraktsedlar. Efter avslutad reparation kommer enheten att bli desinficerad och skickas tillbaka med posten, även retur-frakten är kostnadsfri. Erbjudandet gäller för utvalda enheter.

Ansök om reparation via posten online genom att ta kontakt med Huawei via Support-appen, den officiella hemsidan eller genom att ringa Huaweis support på 08-512 555 55. Supporten har öppet måndag till fredag mellan 09.00 och 18.00. Personalen pratar svenska och engelska.

För mer information, var vänlig kontakta:

Sofia Björnerfors, PR Manager, Sweden Consumer Dept.

Mobil: +46 (0)739 205 405

E-post: sofia.bjornerfors@huawei.com

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. De rankas även som trea i världen över mest sålda mobiltelefoner under 2019. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, persondatorer och surfplattor, bärbar teknologi, mobila bredbandsenheter, hemelektronik och molntjänster med 16 forskning- och utvecklingscentrum i USA, Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Med en stabil grund och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 20 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.

För kontinuerliga uppdateringar, följ oss på:

Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobileSE/

Instagram: https://www.instagram.com/huaweisverige/