Välj rätt smartklocka till jul – Huawei guidar dig

Välj rätt smartklocka till jul – Huawei guidar dig

Letar du efter en smartklocka till dig själv eller någon annan som julklapp? En smartklocka är ett smart och tekniskt hjälpmedel med oändliga möjligheter för personlig anpassning och användningsområden. Idag finns ett brett sortiment inom smarta klockor med olika inriktningar som kan vara svårt att navigera för många. Huawei hjälper dig att välja rätt smartklocka som passar olika behov och önskemål hos mottagaren, där kvalitet, design och lång batteritid alltid ingår. Samtliga är givetvis kompatibla med både iOS och Android samt erbjuder snygg design och hög kvalitet.

Watch GT 3 Pro – För finsmakaren som värderar design, material och funktion

Det här är ett av flaggskeppen inom Huaweis smarta sportklockor och har en exklusiv stilren design med materialval som passar den mest modemedvetna. Dessutom har det inte sparats på krutet när det gäller funktionerna.

Du kan givetvis mäta träning (finns över 100 olika), sömn, steg, syreupptagningsförmåga, stress och sätta upp personliga mål och mycket mer. Men du kan faktiskt också mäta din kroppstemperatur och EKG med en enkel procedur. Att den dessutom är vattentålig även i både salt och bräckt vatten gör den högst lämplig för bad på alla breddgrader. Men också till fridykning då den klarar ner till 30 meters djup. Till klockan finns också funktioner som kan hjälpa till att utveckla förmåga inom fridykning för den som vill utforska det vidare. Med dessa avancerade funktioner är det inte mycket som saknas med denna på armen. Watch GT 3 Pro har upp till 14 dagars batteritid vid normal användning.

Huawei Watch GT 3 Pro finns i 5 olika modeller med ”Titanium Edition” (46 mm) och ”Ceramic Edition” (43 mm) som flaggskepp och rekommenderade cirkapriser är mellan SEK 3990 – 5490 inklusive moms.

Watch GT 3 – För den som söker en elegant följeslagare i vardagen

Watch GT3-serien är en av de mest populära klockorna då de erbjuder allt som vanligen önskas i en smart klocka och lite till. Den är utrustad med en rundad baksida för att ha optimal passform på handleden. Det är inte bara skönt när man bär den utan ger också en mer precis mätning vid både vardag och träning. På så sätt ger den användaren en så korrekt och tydlig överblick som möjligt över sin hälsa samt hjälper till att hitta bra hälsovanor.

Förutom att mäta allt du kan tänka dig för träning och hälsa så har den även en hel del smarta extra funktioner som till exempel ”route back” som hjälper till att hitta tillbaka till startplatsen om man gått vilse. Mycket smart om man plockar svamp eller är ute och vandrar på okänd plats. Med en batteritid på upp till 14 dagar behöver du inte oroa dig för att den laddar ur. Den kan också mäta din kroppstemperatur och hjälpa till att hålla koll på din menscykel (Android) om så önskas.

I appen Huawei Health hittar du många olika urtavlor att byta mellan så att du alltid kan matcha din outfit för tillfället. Du kan också ställa in att displayen alltid är på så den blir så lik en klassisk klocka som möjligt.

Watch GT3-serien finns i flera modeller med rostfritt stål och guldfärgat milanerisk armband som toppmodeller. Det finns också två olika storlekar, 42 och 46 mm. De rekommenderade cirkapriserna är SEK 2 990–3490 inklusive moms.

Watch GT Runner – För den som är eller vill bli en löpare

Löpning är en av Sverige mest vanliga sporter och som namnet indikerar är detta en klocka som Huawei tagit fram för löpare på alla olika nivåer. Den är lätt att bära och har en lättnavigerad design med stor och tydlig display. Den erbjuder ett sofistikerat sätt att mäta och analysera träningen. Den minskar yttre störningar vilket ger lika effektiv och precis pulsmätning jämfört med till exempel ett pulsbälte, oavsett träningsform.

Med Watch GT Runner kan löpare mäta sina resultat med hjälp av flera olika parametrar. Den samlar in information om puls och hastighet och jämför den med tidigare resultat vilket ger detaljerade kunskaper om användarens utveckling. I Huawei Health-appen, som finns för både Android och iOS, kan användare skräddarsy sitt eget träningsprogram för att över tid öka intensitet och förbättra löpförmågan. Träningsentusiaster kan använda appar som exempelvis Adidas Runtastic, Fitify, Komoot eller Health Sync. Och man kan givetvis också synka och föra över sina resultat till Strava om så önskas. Med Watch GT Runner kan du hålla koll på pulsen dygnet runt med en batteritid upp till 14 dagar vid normal användning.

Huawei Watch GT Runners rekommenderade cirkapris är SEK 2 990 inklusive moms.

Watch Fit 2 – För minimalisten som vill ha allt

Watch Fit 2 har en design som utmärker sig i Huaweis sortiment. Den har en mer rektangulär display och finns i två olika modeller – Classic Edition och Active Edition. Det som skiljer sig är att banden har olika material och färger.

Watch Fit 2 erbjuder smarta funktioner och mätningar för såväl träning som hälsa. Via appen Huawei Health får du en tydlig översikt över ditt mående. Vill du ha lite variation med både urtavlor och armband är det enkelt att byta. Urtavlor finns via appen och armband är av standardstorlek.

Healthy Living Management är ett verktyg där man kan skapa en personlig hälsoplan, som inkluderar dina dagliga steg, vattenintag, träning och mer. Det går även att följa nattsömnen för att identifiera en rad olika sömnproblem och erbjuda lösningar. Andra hälsofunktioner inkluderar bland annat menstruationscykelhantering (Android), som stöder användare med relevant data kring exempelvis andningsfrekvens och hudtemperatur. Watch Fit 2 har upp till 10 dagars batteritid vid normal användning.

Huawei Watch Fit 2 Active Edition och Classic Edition har ett rekommenderat cirkapris på 1490 SEK respektive 1790 SEK inklusive moms.