Batteri, prestanda och användarupplevelse i fokus för Huawei på IFA-mässan i Berlin

Huawei introducerar flertalet produktnyheter på IFA-mässan i Berlin. Bland höjdpunkterna är Huawei´s första 10” surfplatta - underhållningsmaskinen MediaPad 10 FHD - samt prestandamonstret och batterikungen Ascend D1 quad XL

Stockholm den 31 september 2012 – Huawei, en globalt ledande IT & telekomleverantör, presenterar flertalet produktnyheter på IFA-mässan i Berlin. Bland höjdpunkterna är Huawei´s första 10” surfplatta - underhållningsmaskinen MediaPad 10 FHD - samt prestandamonstret och batterikungen Ascend D1 quad XL som ger hela 15 timmars taltid och upp till 500 timmar standby. Båda produkterna har en egenutvecklad 4-kärnig processor med integrerad 16-kärnig grafikprocessor som ger användaren absolut topprestanda. Det var även smygpremiär för Emotion UI, ett Android –baserat gränssnitt utvecklat för att låta användarna själva anpassa telefonen utefter sina personliga önskemål och innehåller till exempel röststyrning, avancerad profilhantering och enklare navigering.

"Vi har lyssnat på vad kunderna vill ha och de prioriterar prestanda, batteritid, kompakt design och mobil underhållning i hög kvalitet. Idag utökar vi vår produktportfölj och gör avancerad teknik tillgänglig för fler männsikor", säger Anders Lindqvist, regional produktchef, Huawei Device.

Ascend D1 quad XL är en kraftfull smartphone med 4-kärnig 1.2 GHz processor med integrerad 16-kärnig grafikprocessor som ger prestanda i toppklass. Kombinerat med ett batteri på 2600 mAh och Huaweis egenutvecklade teknik för att minska batterikonsumptionen med 30 % ger telefonen en imponerande taltid på 15 timmar och 500 timmar standby. D1 quad XL är utrustad med en 4.5” Full HD-skärm, Dolby® Mobile surround och röstförbättringstekniken Audience earSmart™ som ger en superb ljudupplevelse. Den har 1GB RAM, 8 GB ROM som kan utökas upp till 32 GB med microSD™.

MediaPad 10 FHD  är en fenomenal surfplatta gjord för underhållning i bästa kvalitet. 10” skärmen drivs av en 4-kärnig 1.4 GHz processor med 1 GB RAM och integrerad 16-kärnig grafikprocessor som gör det möjligt att se video i full-HD (1920x1200) och 3D gaming i widescreen. De inbyggda stereohögtalarna med Dolby® SurroundSound garanterar bästa ljudupplevelse. Stor ansträngning har också lagts på materialval och design i aluminium och glas. MediaPad 10 FHD är utrustad med Android 4.0, 8GB ROM, WiFi b/g/n, 1.3 megapixel kamera för videosamtal, en avancerad 8-megapixelkamera med autofokus samt ett batteri på 6600 mAh.

Ascend G 600 är en underhållningsoptimerad nyhet i mellansegmentet och möter höga  krav på prestanda, batteritid och underhållning. Telefonen kommer med en kraftfull dual core processor på 1.2 GHz, en stor 4.5” skärm med Corning Gorilla™ glas för effektivt repskydd, DTS™ audio med surround, dubbla stereohögtalare, 2000 mAh batteri, NFC och en 8 megapixel kamera med stöd för HD-video med VoIP-tjänster som t.ex. Skype.

Ascend G 330 riktar sig till konsumenter med höga krav på pris/prestandaförhållande. G330 kommer med den senaste versionen av Android, 4.0 (Ice Cream Sandwich), en kraftfull 1.2 GHz dual core-processor, 4.0” skärm med Corning Gorilla™ glas, 5 megapixel kamera, frontkamera och ett 1500mAh-batteri.

MediaPad 7 Lite är en liten och lätt surfplatta som räcker långt. Den väger endast 380 gram och har Android 4.0, en kapacativ 7” WSVGA skärm, 1.2 GHz processor med 1 GB RAM för bra prestanda. 8GB interminne som går att utöka till 32GB med microSD™, 3.2 megapixel kamera och ett batteri på 4100 mAh som ger upp till sex timmars kontinuerlig andvändning till exempel för film.

För mer utförlig information om produknyheterna från IFA, vänligen besök www.huaweidevice.com för bilder besök http://www.flickr.com/photos/huaweidevice/

Följ oss på:

Facebook: www.facebook.com/huaweidevice

Twitter: www.twitter.com/HuaweiDevice

YouTube: http://www.youtube.com/user/HuaweiDeviceCo

För mer information, vänligen kontakta:
Anders Christenson, Marknadschef Huawei Device Sverige
0739 202 916, anders.christenson@huawei.com