Bolt expanderar med ny app i AppGallery – Bolt Driver

Bolt expanderar med ny app i AppGallery – Bolt Driver

Det populära transportföretaget Bolt, som lanserade sin app i AppGallery förra sommaren, släpper nu även Bolt Driver. En ny app som hjälper befintliga- och nya chaufförer att bli en del av Bolts ekosystem och som gör det enklare att hitta nya uppdrag. Lanseringen av den nya appen blir också en del av det faktum att Bolt intensifierar sitt samarbete med Huawei.

-Vi är väldigt glada över att Bolt kan använda vår plattform för att introducera inte bara en app, utan en serie väldigt populära appar. Bolt Driver är ett bra exempel på hur teknik gör det möjligt för människor att arbeta flexibelt och samtidigt tjäna pengar vilket är ett exempel på smarta appverktyg som vi gärna ser att våra partners ska lista i AppGallery, säger Jeffrey Qiu CEO på Huawei Consumer Group Norden.

Genom att lansera en app som vänder sig direkt till förarna visar Bolt också hur mycket kärntjänsten har utvecklats. Den nya appen ska inte bara koppla samman förarna med bra uppdrag, den ska även säkerställa att partners hanteras med omtanke och respekt, ha funktioner som gör arbetssituationen säker och funktioner som visar att kvaliteten i tjänsterna som utförs är i linje med den konstanta återkopplingen från kunderna.

- Vi har redan 2,5 miljoner förare som arbetar med Bolt och vårt mål är att öka det antalet. Från våra erfarenheter av AppGallery vet vi att vi kan nå en enorm internationell publik och det vill vi utnyttja när vi nu lanserar Bolt Driver. Det blir en mycket bra väg för att bygga nya partnerskap med förare som vi kan vårda långt in i framtiden, säger Mykhailo Kudla, Senior Growth Lead på Bolt.

Bolt har använt den mängd funktioner som finns tillgängliga via plattformen Huawei Mobile Services (HMS) för att kunna erbjuda viktiga appfunktioner i Bolt Driver. Framför allt Map Kit, som har gjort det möjligt för Bolt att tillhandahålla detaljerade karttjänster som kan anpassas av föraren och som blir enklare att integrera med.

AppGallery har nu nära samarbeten med fyra miljoner registrerade utvecklare för att ständigt göra nytt innehåll tillgängligt på plattformen. Redan nu finns över 134 000 HMS-integrerade appar tillgängliga.

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. Totalt har 14 forsknings- och utvecklingscentrum etablerats runt om i världen, inkluderat Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, datorer och surfplattor, wearables och molntjänster med mera. Med sitt globala nätverk och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 30 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.

För kontinuerliga uppdateringar, följ oss på:

Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobileSE/

Instagram: https://www.instagram.com/huaweisverige/