Huawei lanserar Ascend Y530

Huawei lanserar Ascend Y530

– Lättanvänd smartphone som ger mycket innehåll för pengarna

Stockholm, 24 mars 2014 - Huawei lanserar nu Huawei Ascend Y530, en elegant och användarvänlig smartphone som levererar mycket innehåll för pengarna.

Nya Ascend Y530 är utrustad med en 4,5 tums skärm, 1,2GHz dual core processor och ett 1750 mAh batteri. Huawei Ascend Y530 har en 5 megapixel kamera med blixt och videoinspelning samt en frontkamera med 0,3 megapixlar. Huawei Ascend Y530 har stöd för Android 4,3 Jelly Bean och via Google Play har användare tillgång till appbutikens utbud av underhållning, musik, böcker och streamingtjänster.

Tydliga funktioner för nya smartphoneanvändare
Mobiltelefonen är speciellt framtagen för användare som tidigare är obekanta med smartphones eller de som söker en mobiltelefon med tydliga funktioner. Genom att växla mellan Standard Emotion UI och Huaweis nya Simple UI erbjuder den ett enkelt användargränssnitt där de viktigaste applikationerna och det viktigaste innehållet samlas på en plats samtidigt som ikonerna förstorats.

– Huawei Ascend Y530 är banbrytande eftersom den erbjuder konsumenterna ett val mellan två olika Android-användargränsnitt. Det är dessutom en smartphone som levererar ett elegant yttre samtidigt som den är fullpackad med underhållning och innehåll, säger Oscar Fernandez Thunström, säljansvarig på Huawei Device Sverige.

Specifikationer

• Processor: 1,2 GHz Dual Core Processor Snapdragon 200
  • Plattform: Android OS, v4,3 (Jelly Bean)
  • Batteri: 1750 mAh