Huawei Sound X

Huawei lanserar premiumhögtalare med Devialet – Sound X

Huawei lanserar nu sin första trådlösa premiumhögtalare – Huawei Sound X. I samarbete med franska kvalitetsvarumärket inom högtalare, Devialet, introducerar Huawei nu en trådlös högtalare med en design och en ljudbild som inte lämnar någon lyssnare oberörd.

Huaweis och Devialets nya Huawei Sound X kombinerar första klassens estetik med ett utsökt hantverk och bländar såväl med sin ljudbild som med sin design. Högtalarens design är inspirerad av en gyllene svart kupol och har en glaserad yta som ger en antydan om att ljudet kommer från en bottenlös källa. Den största delen av den glansiga högtalarkroppen är skapad genom en avancerad icke-ledande galvaniserande process för att säkra kvaliteten i ljudsignalen. Nedre delen av högtalaren är vidare tillverkad av ett stycke som också bidrar till en störningsfri överföring.

Sound X har också utvecklats för att sömlöst kunna interagera med alla lyssnarens olika enheter. Högtalaren är utrustad med Devialets patenterade signalprocessorteknik SAM (Speaker Active Matching) och deras ikoniska push-push-symmetriska struktur som återskapar ljud realistiskt med en audiofils uppmärksamhet på detaljer. Push-push-strukturen placerar de två kraftfulla högtalarelementen symmetriskt så att vibrationerna på deras baksidor tar ut varandra. För att bibehålla en bra basprestanda utan att göra högtalaren stor och otymplig så använder sig Huawei Sound X av dubbla 60 watts subwoofers för basljudet.

Huawei Sound X spelar ljud via wifi och överföringen hanteras av Huaweis egenutvecklade Multi-Device Control Panel. Högupplöst ljud överförs via nätet eller lokalt. Appen för Sound X kommer att finnas från och med sommaren 2020. Ljud kan även överföras via mobilens NFC-funktion.

Pris och tillgänglighet

Huawei Sound X planeras finnas tillgänglig på den svenska marknaden i juni.

Europeiskt rekommenderat cirkapris är Euro 299. Lokalt rekommenderat cirkapris inte är klart i dagsläget.

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. De rankas även som trea i världen över mest sålda mobiltelefoner under 2019. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, persondatorer och surfplattor, bärbar teknologi, mobila bredbandsenheter, hemelektronik och molntjänster med 16 forskning- och utvecklingscentrum i USA, Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Med en stabil grund och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 20 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.

För kontinuerliga uppdateringar, följ oss på:

Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobileSE/

Instagram: https://www.instagram.com/huaweisverige/