Huawei lanserar världens minsta mobila router med LTE Cat4

Huawei lanserar världens minsta mobila router med LTE Cat4

E5372 erbjuder mobil uppkoppling till en enastående hastighet på upp till 150 Mbps

Stockholm, Sverige 10 december 2013: E5372 är världens minsta och mest kompakta mobila router med LTE Cat4. Den nylanserade routern ger användaren frihet och mobilitet utan att kompromissa på hastighet. Med en nedladdningshastighet på upp till 150Mbps kan totalt elva enheter anslutas till enheten samtidigt.

E5372 har en räckvidd på upp till 100 meter samtidigt som den nätta formfaktorn och låga vikten på endast 130g gör den perfekt att ta med på resande fot. Enheten är också utrustad med dubbla antenner för att säkerställa bra täckning - oavsett vart du befinner dig.

-  Vi är stolta över att kunna presentera världens minsta mobila LTE Cat4 WiFi-router. E5372 är ett bevis på Huaweis ledande position inom LTE och vårt fortsatta engagemang i forskning och utveckling av denna teknik, säger Oscar Fernandez Thunström, försäljningschef på Huawei Device Sverige.

E5372 startas snabbt och enkelt på fem sekunder och drivs av ett robust 1780mAh-batteri som håller i upp till sex timmar. Med Huaweis egenutvecklade app Mobile Control 2.0 kan användaren, med hjälp av sin smartphone eller surfplatta, övervaka och hantera personliga inställningar. E5372 innehåller också en inbyggd SMS-funktion och plats för SD-kort som gör det möjligt att dela bilder, dokument och annat innehåll.

Huawei E5372 finns även tillgänglig i en större modell med ett 3500mAh-batteri som varar i upp till 12 timmar, en vikt på 150g och med måtten 20,5mm x 99,0mm x 62,2mm.

Tillgänglighet
E5372 finns tillgänglig i vitt och kommer finnas tillgänglig hos 3 från och med januari till ett rekommenderat cirkapris på 1 200 SEK.

Specifikationer för Huawei E5372
Storlek:
99mm x 62.2mm x 14.4mm
Vikt: ca 130 gram
Batteri 1780 mAh

Storlek: 20,5mm x 99,0mm x 62,2mm.
Vikt: ca 150 gram
Batteri 3500 mAh

För mer information, högupplösta bilder och/eller produkttest vänligen kontakta:Johanna Nytomt, Spotlight PR
Email: johanna.nytomt@spotlightpr.se