Huawei Mate X

Huawei Mate X vinner GLOMO Award för Best New Connected Mobile Device under MWC19 i Barcelona

Barcelona, 28 februari - Huawei Mate X vikbara 5G smartphone vann GSMA:s prestigefyllda pris "Best Connected Mobile Device of Mobile World Congress 2019" med sin vikbara Falcon Wing-teknik, ledande 5G, innovativa interaktion mellan smartphones och människor och Huawei SuperCharge under Mobile World Congress Barcelona 2019.

Detta speciella och mest eftertraktade pris delas ut av GSMA för nyligen släppta eller soon-to-be-listed mobilprodukter, och står för det högsta erkännandet gällande banbrytande framtida teknik. Tidigare i veckan på MWC19 i Barcelona vann Huawei ett antal GSMA GLOMO Awards, bland annat priset “Årets bästa smartphone” för Huawei Mate 20 Pro.

När Huawei Mate X lanserades uppmärksammades den av media världen över. Hittills har den fått utmärkelser av 30 olika medier från olika länder och regioner. I flera recensioner har den blivit omtalad som den bästa telefonen på MWC 2019. Thomas Husson, analytiker på Forrester, berättade i Financial Times att Huawei Mate X är ett bevis på att Huawei leder dagens tekniska innovation.

Nya Huawei Mate X representerar en resa in i det outforskade. Nya Huawei Mate X kombinerar 5G, vikbar skärm, AI och ett nytt användargränssnitt som syftar till att ge konsumenten en helt ny upplevelse och att skapa en helt ny typ av smarta mobiltelefoner.

Den 6,6 tums dubbla displayen är en Fullwiew-skärm. I uppvikt läge blir skärmen en 8 tums surfplatta och endast 5.4 mm tunn. Bilder visas med extrema detaljer och tydlig klarhet. Den lättviktiga vikbara mobilen har en Interstellar Blue färg som framhäver tekniken och sätter ribban för framtida smarta mobiler.

Den vikbara OLED-skärmen har ett FullView visningsläge och är utrustad med världens första 7-nanometers 5G-multimode chipset, Balong 5000, som kombinerat gör den nya telefonen till ett produktivt kraftpaket. Användaren kan göra flera saker samtidigt bättre än tidigare och dra fördel av att använda två skärmar simultant och få en desktop-liknande upplevelse.

Huaweis flaggskeppsmobiler har alltid levererats med kraftfulla kameror och Huawei Mate X är inget undantag. I den nya mobilen ingår de senaste Leica-kamerorna vilka stöds av de mest avancerade bildfunktionerna som hittills skapats. Den vikbara designen gör det möjligt för kamerans system att spela rollen som både främre och bakre kameror vilket resulterar i en revolutionerande fotoupplevelse.

Om Huawei Consumer Business Group

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. De rankas även som trea i världen över mest sålda mobiltelefoner under 2017. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, persondatorer och surfplattor, bärbar teknologi, mobila bredbandsenheter, hemelektronik och molntjänster med 16 forskning- och utvecklingscentrum i USA, Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Med en stabil grund och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 20 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.