IFA 2014: Huawei presenterar 4G LTE-anpassade Ascend G7

IFA 2014: Huawei presenterar 4G LTE-anpassade Ascend G7

Berlin, Tyskland, 4 september 2014: Huawei presenterar idag sin nya smartphone, Ascend G7, under IFA-mässan i Berlin. Med en 5.5-tums HD-skärm, förbättrad 4G LTE Cat4-anslutning och en optimerad 13MP bakåtvänd kamera, öppnar Ascend G7 upp för fler användarmöjligheter.

Ascend G7 är 7.6 mm tunn och väger 165 gram. Skärmen är en 5.5-tums 1280x720 HD-skärm och tack vare NMT (Nano Molding Technology) har skalet utformats i ett stycke, vilket gör att Ascend G7 vilar med lätthet och komfort i handen.

– På en marknad som översvämmas av plastiga smartphones i mellanklassen sticker Ascend G7 verkligen ut. Med en vackert utformad design utmärker sig Ascend G7 och gör det möjligt för fler att njuta av smartphone-upplevelsen, säger Oscar Fernandez Thunström, säljansvarig på Huawei Device Sverige.

Ascend G7 körs på Qualcomms kraftfulla quad-core 1.2 GHz-processor och har ett robust 3000 mAh Li-Polymer-batteri. Med Huaweis egenutvecklade energisparteknik, som finns tillgänglig i tre lägen – normal, smart och ultra – klarar Ascend G7 mer än en dag av tung användning och fungerar i ytterligare 24 timmar på endast 10 procent batteri. Huawei Ascend G7 är dessutom 4G LTE-anpassad för att göra anslutningen snabbare och mer pålitlig än tidigare. Med en hastighet på upp till 150 Mbps kan filmer laddas ner på några minuter och filer laddas upp på några sekunder.

Huawei Ascend G7 är utrustad med en ”antenna switch technology” som garanterar stark nätsignal och en förbättrad trådlös upplevelse med färre avbrutna samtal på grund av dålig täckning.

En 13MP bakåtvänd kamera stoltserar med ett 28mm BSI vidvinkelsobjektiv och 5MP-kameran på framsidan har ett 88-graders vidvinkelobjektiv med panoramafunktion.  Genom att enkelt dubbelklicka på volymknappen tar Ascend G7 ett foto på en sekund – perfekt för att fånga spontana ögonblick på bild. Användarens bilder blir ännu bättre med hjälp av en inbyggd funktion för fotoredigering där bland annat manuellt fokus justerar suddiga bilder och en ljusmätningsfunktion som förbättrar bilder tagna i svagt ljus. Kamera erbjuder också en funktion för ansiktsförbättring.

Ascend G7 lanseras med Huaweis egna användargränssnitt EMUI 3.0, med ett helt nytt utseende som underlättar hantering med en hand.  Det nya EMUI 3.0 förenklar det dagliga användandet och genom ett enkelt horisontellt fingersvep kan användaren växla mellan olika funktioner och program.

Pris och tillgänglighet
Ascend G7 finns tillgänglig i Sverige från och med Q4 till ett rekommenderat cirkapris på 299 Euro.

Följ oss på
Facebook: www.facebook.com/huaweidevice