My Town släpper nya speltitlar i Huaweis AppGallery

My Town släpper nya speltitlar i Huaweis AppGallery

My Town Games fortsätter framgångsrikt att ta plats i Huaweis AppGallery. Den prisbelönta studion har redan listat fjorton av sina spel inom My Town-serien och nu kommer även nya My Town: Museum. Därtill kommer det snart en helt ny spelserie – Baby Town.

My Town Games rankas som en av världens mest framgångsrika spelstudios för barnspel. Studion släppte sitt första spel, My Town: Familjens Hem, i AppGallery i januari i år. Spelsläppet var väldigt framgångsrikt och laddades ner över en miljon gånger, något som fick spelstudion att släppa fler spel med jämna mellanrum under månaderna som följde.

Spelen inom My Town-serien uppmuntrar barnen att använda sin fantasi. De kan integrera och leka med föremål och karaktärer de möter i spelvärlden. Spelen i serien är också kopplade till varandra vilket ger spelaren en chans att uppleva hela My Town -universum när det utvecklas. Spelen riktar sig främst till 5–10-åriga barn och finns på ett stort antal språk. Nya Baby Town-serien lanseras inom kort i AppGallery och första spelet ut är en målarbok - Animal Coloring Book.

Nya My Town: Museum låter barnen besöka fem temautställningar i museet. De kan väcka egyptiska mumier, gräva efter fossiler av dinosaurier och tävla i en turnering. Allt designat för att förbättra barnens kognitiva färdigheter samtidigt som de har roligt.

My Town Studio är ytterligare en spelstudio i raden av spelutvecklare som väljer att lista sina spel i AppGallery. Tidigare i år har bland andra CrazyLabs med fler olika speltitlar, Rovio och Angry Birds 2 och Playrix och Manor Matters lanserats i Huaweis appbutik.

AppGallerys spelkategori, som är tillgänglig för Huawei-användare i 170 länder och regioner, har vuxit med 500 procent sedan förra året. AppGallery har nu nära samarbeten med fyra miljoner registrerade utvecklare för att ständigt göra nytt innehåll tillgängligt på plattformen. Redan nu finns över 134 000 HMS-integrerade appar tillgängliga.

Huaweis produkter och tjänster är tillgängliga i mer än 170 länder och används av en tredjedel av världens befolkning. Totalt har 14 forsknings- och utvecklingscentrum etablerats runt om i världen, inkluderat Tyskland, Sverige, Ryssland, Indien och Kina. Huawei Consumer Business Group är en av Huaweis tre affärsenheter och omfattar smartphones, datorer och surfplattor, wearables och molntjänster med mera. Med sitt globala nätverk och expertis inom telekommunikationsbranschen i över 30 år är Huawei Consumer Business Group dedikerade att leverera de senaste tekniska nyheterna till konsumenter runt om i världen.

För kontinuerliga uppdateringar, följ oss på:

Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobileSE/

Instagram: https://www.instagram.com/huaweisverige/